lördag 23 juli 2011

"We will retaliate with more Vanhelgd vinyl"

Inte blev det någon tävlingsvinnare korad igår.

Jag gick från norsk nyhetsrapportering (inte så upplyftande) till ”Bridesmaids” (oerhört upplyftande, se genast). Efter det blev det än mer norsk nyhetsrapportering, följt av dokumentären ”Kambodjas siste bödel” (stark perspektivtobak, se genast), och sedan massvis med mer norsk nyhetsrapportering. Där någonstans tog tiden slut.

Men nu jävlar bränner vi av det här.

Och eftersom extrema tider kräver extrema vinster, höjer jag insatsen till två Vanhelgd-lp:s. Se det som mitt bidrag till en bättre samtid, mitt i allt kaos och all död, att skänka bort ett album som heter ”Church of death”. Ironin går varvet runt och jag älskar det.

Vinnarna är.

1. 760. En anekdot som innehåller Gullmarsplan, blått hår, Chico och Leila K, går inte att slå. Gratulerar, 760! Maila mig din adress så postar jag plattan. Läs historien – här.

2. Kapten Ärkeknäppis. Inte så mycket för själva historien, som i sig var ganska händelselös. Nej, det är ångesten, längden, de snitsiga formuleringarna och hatet mot Flen som tar hem segern. Denna avsky för desperata och döende byhålor påminner mig om vad Gud tydligen sa till Taimour Abdulwahab, när denne klagade på utdelningen i efterlivet: ”Se det så här – det skulle kunna vara värre. Du skulle kunna vara kvar i Tranås.” Gratulerar, Kapten Ärkeknäppis! Maila mig din adress så postar jag plattan. Läs historien – här och här.


För de som inte vann går det bra att köpa skivan för en ringa peng – här. Då får du den dessutom på limiterad färgvinyl. Själv lyssnar jag dock mest på Government Flue och deras ”Are you sorry?” just idag.

Inga kommentarer: