tisdag 21 oktober 2008

En råtta bland ännu fler råttor


Imorgon spelar jag skivor på filmfestivalens releasefest på Berns. För att landa det här giget var jag tvungen att skicka en playlist till Mattias på Vice, som är med och fixar kalaset. Han sa så här: ”Så jag kan få lite grepp om vad du gör: Berätta vad dom 3 första låtarna och det 3 sista låtarna skulle vara om du spelade?”
Jag kontrade med följande:
Tre första:
Electric Wizard: Dunwitch (lugn start)
Brutal Truth: The choice of a new generation (plockar upp tempot men behåller haschtemat)
Slayer: Chemical warfare (bra suggestivt intro innan det brakar loss i midtempo + ngt folk känner igen)
Tre sista:
Morbid Angel: Chapel of ghouls (för att det är världens bästa death metal-låt + tidlös klassiker som alla kan)
Gang Green: Alcohol (historiens bästa supa och svina-låt)
Slayer: Raining blood (folkligt publikfrieri)

Jag tror till och med att jag ska följa det här schemat.
Det är gratis fram till kl 22, och jag spelar mellan 21 och 22. Kom och häng.

3 kommentarer:

Elina sa...

Näää fan, jag har bättre saker för mig.

Andréas sa...

Ja följ det schemat, kanonlåtar. Om Göteborgs filmfestival har någon releasefest får de boka dig.

Unknown sa...

Jag tänker stå längst fram och skrika efter Dropkick Murphys version av Alcohol.