torsdag 12 maj 2011

Stockholmsnatt vol. 6: ”It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness”

Från hipsterhäng till punksväng – text först, bilder sen.

En perfekt kväll i världens vackraste och bästa stad. Jag ville aldrig att den skulle ta slut. Men det gjorde den. Jag var hemma till midnatt.

Innan det hann jag med en Rusy Nail på Indigo, som gav vika för tidningen Bons releaseparty på Ljunggren, som ledde till att vi skopade upp Viktor hos hippierockarna Den Stora Vilan på Lilla Hotellbarn, varefter vi bladade till Sugar Bar där USA-postpunkarna Red Dons körde ett spontant gratisgig med Tess Törner samlandes donationer i en plåthink. Blitzkrieg a go-go!


Ika, Krille, Fredrik.


Vilan.


Min gamle vän/nemesis Will och Dadde. Den sistnämnde berättar att Asta Kask snart åker på sin första USA-turné. 2011 känns det lika rimligt att de drar över Atlanten och spelar på klubbar och i källare, som jag tyckte att det var att de skaffade en .com-adress för tio år sedan. Ur led är tiden.


Suddig Dons ute i publiken.

It was the season of the light. Jag önskar att hela livet var så här.

6 kommentarer:

xstx sa...

Orimligt att mannen som vill vara anonym på internet ställer sig mitt emot dig och din iphone, knäpper upp skjortan och visar en tröja som ensam är creddigare än alla andras tillsammans. Mysteriet tätnar.

Tredje Advent sa...

BIG HARDCORE MYSTERY

The other day we talked so long
About our history
And all that had gone wrong
Big hardcore mystery
And images I keep
So vivid, buried deep
Of days and years gone by
There is no reason why

A new day, a new time
Why don't we let the
kids give it a try
A new way, a new plan
Why should we get
What we don't understand

Let all accomplishments speak loud
Why shouldn't we feel proud
A lot has happened since
Big hardcore influence
Some even tried to steal the name
But it was not the same
If our best days are behind
Let's hope some kids will find...

Anonym sa...

stockholmspublik

nej, flåt. stockholmsmediepublik.

men jag är ändå glad att jag såg Ika Johanesson på Diamanda Galas i uppsala för en tid sen. om hon satt med armarna i kors kunde jag inte se, dock. Hon var en av de som gjorde P3 pop så bra. hon ska ha kredd, oavsett korsarmar eller ej

å döden åt falsk metall

Martin sa...

Hur får man reda på såna här spontangrejer? Det verkar inte vara över facebook längre.

Herral de Santina sa...

ANONYM: Nu var det iof extreeemt lite mediapublik på Red Dons. Däremot mkt scenelit.

MARTIN: Inte en aning. Jag fick det från en kompis som hängde med Will mellan lördagen, då de lirade med Pyramido på Grundbulten, och onsdagen, då de körde på Sugar Bar.

Johan sa...

Det bokades med ett par dagars varsel, rätt många gjorde sitt bästa för att sprida så mycket som möjligt (bland annat ett facebookevent). Inte det minsta hemligt. Det finns med andra ord inget svar på hur man får veta.