lördag 24 september 2011

”Ser du där bloggen slutar? Så långt sträcker sig rimlighetens rike.”


Jag tror att vi börjar närma oss slutet på IJCHE. Poängen med den här bloggen var att jag skulle få utrymme att skriva om sådant som inte passade in i min yrkesroll som rockjournalist. Samt, naturligtvis, mitt liv, min familj, mina vänner, gulliga bebisar, gulliga djur och Hitler.

Men på senare tid har IJCHE förvandlats mer eller mindre till en reklampelare för det jag skriver i andra kanaler. Och mitt liv, min familj, mina vänner, gulliga bebisar, gulliga djur och Hitler pumpar jag ut för fulla spjäll hos min nyfunna livskärlek Twitter, där formatet tvingar ner min ovana att mata på med text.

Jag befinner mig vid något sorts vägskäl i det skändliga misslyckande som kallas livet. Och jag är inte helt säker på att det finns plats för en obetald blogg med svajigt fokus, oavsett åt vilket håll jag väljer att gå.

Så, vi får se.

Jag har försökt ta livet av IJCHE flera gånger under de senaste tre åren utan att lyckas. Inga garantier den här gången heller, speciellt då jag inte korrumperat mig en Onepiece ännu.

Två tips:



Jag och Andy spelar skivor här ikväll. Gratis. Vi har blivit tillsagda att spela kommersiell svennepunk och kommer att sprutlackera haket med Sex Pistols, Clash, Buzzcocks, et al. Kom och håna oss.

Sedan bör alla som bryr sig om svensk hardcorepunk köpa den nya samlingsvinylen ”Turist i tillvaron”, en ”Really Fast” för 2011.

Kudos, Sörling, ditt korrupta jävla supsvin.

16 kommentarer:

Joel sa...

Nejje! Varför måste det göras något så drastiskt? Fortsätt bara! Jag som läsare begär ingenting.

Tomasz Swiesciak sa...

Börja skriva produkt/reklamtexter. Kanske någon ny sill som någon sverigedemokrat ätit och få betalt för det. Då kommer du nära både Hitler och pengar. Doublewin.

Personligen skulle internetz bli tråkigare utan ditt hat.

Getvarg S sa...

Det har varit tre härliga år, höga toppar och djupa dalar som det ska vara. Personligen tycker jag gott du kan forsätta, internet behöver en metal/punk fashionista av högsta rang som dig!

Petri sa...

Nooo! Fuck twitter. Ses ikväll!

Tor N. sa...

fortsätt skriv!

Joel sa...

Tar tillbaka min förra kommentar. Att jag inte skulle sätta några krav på vad jag läser är ju inte bara en förolämpning, utan även det dummaste jag yttrat på länge. Så, lägg av om du känner för det!

Steve sa...

Klart du ska orera vidare här. Facebook-statusuppdateringar och Twitter är snuttifieringens versioner av den orimliga tillvaron och lämpar sig inte för eliten. Det behövs bilder och längre texter. Låt vara att du inte skriver lika ofta av olika skäl.

Anonym sa...

Neeeeeej!!!!

Andréas sa...

Tråkigt om du lägger ner. Du behövs. Förresten, klurig omgörning av Maniac-postern, vem som nu gjort den.

Anonym sa...

Äntligen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

björn sa...

Synd om du slutar. Hellre att du skriver bra grejer mer sällan än att du lägger av helt.
Andréas: Bilden kommer från filmen Gutterballs, som i sin tur gjort om omslaget från Maniac.

Orren sa...

Nej! Vafan!? Lägg ner jävla twitter istället. Det finns ingen annan blogg som innehåller både Hitler OCH bebisar, två sjukt bra ämnen. Pendeltågsresan till jobbet behöver din blogg.

Rawk sa...

Skärp dig. Du driver ju Sveriges bästa blogg ffs! Skärp dig! Stay alive maan.

Johan sa...

Nej för helvete, lägg ner det där infantila SMS-debaclet Twitter. Jag vill läsa långa texter om Hitler, Punk och bäbisar, det du gör bäst.

JL sa...

IJCHE: Ja
Twitter: NEJ!

Stones sa...

Slutta jiddra och keep it on fs!