torsdag 5 mars 2009

”Mitt liv som mollusk”, av Quetzala Blanco

Samhällsparasiten och blivande författarinnan (nej, tyvärr inte ett skämt) Quetzala Blanco är så hatfylld och nedpissad att till och med jag blir avundsjuk – referens. Sådan bitterhet! Sådan attack! Sådant raseri! Sådant makabert hat! Massgrav bävar i sina joddelfyllda hålor. Jag skulle anställa henne diiirektI Just Can’t Hate Enough om det inte vore för ett par smärre punkter som kommer i vägen:
Jag föraktar varenda fiber i hela hennes uppenbarelse.
Jag föraktar hennes misshandel av det skrivna språket.
Jag föraktar hennes musiksmak.

Kort sagt: Hon är en inkompetent nolla och jag önskar att hon kunde upphöra med sin offentliga existens omedelbart.
Tack.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Quetzala är den jag hatar mest i hela medie-Sverige. Hon förkroppsligar dessutom allt som är fel med dagens journalistik: att allt som krävs för att komma upp i smöret är ett lustigt namn och ett gulligt ansikte.
Som sagt, gör världen en tjänst och avbeställ hennes existens. Skadat gods.

Anonym sa...

Men jag gillade hennes u-tube klipp med Kiss!!! Fan va kul att se.

. sa...

Fan också, jag visste väl att jag skulle tjackat lite plastikoperationer och bytt förnamn. DÅ hade allt gått så jävla bra :)

Herral de Santina sa...

Anonym: Hon + Kiss = det sämsta av alla världar. Vilken niteterror deluxe. Toppa med den där skatan i Let's Dance som har Kiss-trosor och det blir värre än… värre än… tja, Hitler?

Dagger: Å jag borde kört på mitt exotiska blattemellannamn, då hade jag kanske fått jobba på Gringo. Se, man lär så länge man lever.

Anonym sa...

Hennes så kallade recension av In Flames är legendarisk. Inte ett enda ord om musiken.

In Flames
ROSKILDE. In Flames gör musik som kallas "Gothenburg metal". Haha, kan ni tänka er något mer avskräckande?
Fakta

Bra: Kan jag kanske säga om jag får 10 000 kronor.
Dåligt: Allt.

Göteborgsmetal, ja, om det var det som In Flames pumpade ut på Roskilde så vill jag inte vara med längre.
In Flames intensivt skrikande headbangande dreadlocks-rock passar i och för sig perfekt till fredagens ångestladdade stämning men någon annan behållning av In Flames kan jag inte se.
Det är tränings-jacka, kortbralla, superskäggiga gitarrister på rad, ryggen mot publiken och en sångare som bara ylar rakt ut. Deras musik skriker ”straffa mig” rätt ut och jag mår dåligt när jag går därifrån. Jag antar att det är hela poängen med Göteborgsmetal.

Herral de Santina sa...

Anonym: http://canthateenough.blogspot.com/2009/01/grammis-kokain-och-rttshaveri.html?showComment=1231893180000

Anonym sa...

Vad söt du är med dina referenser (referens)
Annars är ju webben så finurlig att man kan baka in sidan man refererar till i sin mening. Länka kallas det.

Håller med om att Quetzala är en idiot. (Har alltid avskytt Skugge men den där texten saknade ju all form av finess, blä)

Anonym sa...

Appropå Gringo: http://www.facebook.com/ext/share.php?sid=68064717224&h=Nl-07&u=odbqD

Anonym sa...

Skitbra skrivet om Skugge. Skojar inte, snubbe.