lördag 1 augusti 2009

Svennebananfredag: En odyssé i afterwork, tacos och The Wallander Ritual


Min älskade fru, kvinnan som väntar vårt barn.
Vi har gått profylaxkurs.


Afterwork på Rival. Anna ber om att vansinnet ska ta slut.


Hanna, Fredrik, Mattias Olov Ottosson, Emma och Cornelia tolkar ett Who-omslag. Eller om det nu är Heresy.


Annica, Daniel, Jonas, Martin håller ett sedvanligt Close-Up–redaktionsmöte. Helt klart inte ett bra system.


Jessica, Johannes Krillebus.

En gång i tiden, när hon var väldigt ung, älskade Jessica Hardcore Superstar mer än livet själv. Det gjorde inte jag. De var, och är, botten av rock’n’roll-tunnan. Så jag totalsågade gruppen i Umeås lokaltidning. Jessica blev fly förbannade och skrev ett brev till tidningen där hon förklarade att jag var en inkompetent jävla nolla – läs mer om det här. Men hon, och jag, valde ändå att så småningom att gå vidare med våra respektive liv. Igår sågs vi för första gången. Ett historiskt möte.

Johannes letar för övrigt just nu efter kvinnor som vill visa brösten i filmatiseringen av ”Snabba cash”. Om någon nu är intresserad.


Recept för Extreme Friday Nite
Svennebanan-parmiddag Extravaganza:

3 x stabila heterosexuella par – check.
Tacos – check.
Gravid kvinna – check.
Bostadsrätt i söderförort – check.

På väg till tacoförintelsen får jag sms från min kompis Fredrik: ”Du vill inte hänga med på Mr Gay Sweden-galan? Gratis öl på Malmen typ nu.”. Men vad är en gala på Pride jämfört med Mr Svennebanan Nite?
Med tacos. så klart.


Vegetarisk grillsås med hakkors – check.


Senaste ”Wallander” där Sonic Ritual är med – check.
Starköl – check.
Italiensk hardcore från 1986 på vinyl – check.


Exakt i den här scenen – om du lyssnar riktigt, riktigt noga – kan du höra Sonic Rituals ”Pollution tide”. Samma låt återkommer även i en senare scen i denna katastrofalt genomusla film. Vi fick dock inte ens vara med i eftertexterna. Det fick däremot Fläskkvartetten. Bummer.

8 kommentarer:

Goth-Henrik sa...

Jag blev rädd för Cornelia i första bilden.

Anonym sa...

Kan du inte höra om det e ok med manspattar, till filmen alltså?

Anonym sa...

Som sagt: sunkindier är vegofolkets egen luftslott.

Tror du att sunkindiern vid Mariatorget var öppen när vi kom dit 22.20 – 40 min innan stängning? Nej då, där inne höll sunkindierna sig gömda och ville inte öppna.

Death to tandoori.

/MC

Herral de Santina sa...

Jaha, vad tror du Indien tycker om dig då?

TB sa...

Haha jessica på canthateenough.
Jag minns hennes fascination för Hardcore SS väldigt väl. Good times!

hedvux sa...

Den där Indigesti LP hitta ja på en dammig loppis nyss, 20 spänn, taget!

Den Beforskade sa...

Min vän, din ständiga förmåga att se ut en första klassens fåntratt har nu nått nya höjder med den där otroligt fula mustaschen i kombination med den om möjligt ännu fulare hatten. Hatt är för MÄN (inte trans-tramsar som du) i kostym.

Herral de Santina sa...

…sa skåningen som ser ut som en storbonde korsat med Lille Fridolf.