fredag 2 april 2010

”Hit med en Merkava era jävlar”


”Tanks to everyone."

Cornelia: Vill du kolla på lite ”Damages” och ”Lost” när Olivia somnat?
Jag: Fast jag har en film som jag gärna ser – ”Libanon”. En filmfestivalfilm.
Cornelia: Okej, vi kan se den. Men den låter tung.
Jag: Det är en israelisk film. Handlar om kriget i Libanon 1982. Hela handlingen utspelar sig inne i en israelisk stridsvagn.
(tystnad)
Jag: Den har vunnit jättemånga filmfestivalpriser.
(tystnad)
Jag: Okej, jag kan se den själv senare.
Cornelia: Nu vet jag att du kommer att säga något om att jag är ytlig.
Jag: Näää…
Cornelia: Och så kommer du att skriva något om det.
Jag: Näää…
Cornelia: Men det är jag inte bara för att jag inte vill se en tråkig och lång krigsfilm. Så – piss off!
Jag: Näää…


”Bless the machine God for he has given us tanks in plenty.”

Jag: Jag har skaffat den där Eddie Meduza-dokumentären som vi kan se på lördag.
Death Row-Henrik: Coolt.
Jag: Men jag vet inte om jag är så peppad. Jag hatar Eddie Meduza och hans musik. Varför ska jag se en dokumentär om honom?
Death Row-Henrik: Du hatar Hitler också men du har sett cirka 20 000 filmer om honom.
Jag. True that.

I övrigt: Sista säsongen av ”Lost” lever onekligen upp till namnet. De har verkligen gått helt vilse i pannkakan. Avsluta det här nu.

6 kommentarer:

Jonsson sa...

Jag älskar Eddie Meduza. No ironi. Förresten, vem ska jag nu köpa Ritualprylar ifrån??

Jonathan sa...

6:e säsongen av Lost har varit fantastisk! Visst, ett par avsnitt har varit svaga, men nu knyter de faktiskt ihop säcken.

Tommy sa...

Utfärdar en varning för Eddie Meduza-dokumentären. En grav besvikelse.

Herral de Santina sa...

På vilket sätt?

Herral de Santina sa...

Jonsson: Bandet, antar jag.

JC sa...

Dvdn är ok, men i jämförelse med dokumentären "Mera Brännvin" som gick i P1 förra året är det en besvikelse...