onsdag 18 januari 2012

Funeral Birro

Jag visste det.

Jag visste att den här dagen skulle infinna sig.

Dagen då ortodoxt satanstroende black metal och Marcus Birro helt plötsligt skulle stå på samma sida i kampen mot all rimlig godhet och medmänsklighet.

Detta kan vara den näst lyckligaste dagen i hela mitt liv.



"Gud är en dömande Gud. Han är en mullrande kraft."

Ge mig mer Birro. Ge mig för fan!

Foucault FTW: Marcus Birro gråtrunkar upp sin patriarkala förtryckarkuk till ståfräs i DN

16 kommentarer:

Anonym sa...

Var detta inlägg ironiskt?

Herral de Santina sa...

Absolut inte. Varför tror du det? Har du lyssnat på texten och läst krönikan?

Slobodan Burgher sa...

det var inte igar jag horde uttrycket "ståfräs"

Andréas sa...

Birro är mer hardcore än jag tidigare trott. Se vad KD missar.

Jonna sa...

Skratta eller gråta, skratta eller gråta?
Nej, kräkas!

JC sa...

Bara för att du är du, och att Marcus Birro är den han är ska jag ge ett utdrag ur ett brev jag skickade till min bror för nästan fyra år sedan. Hoppas du gillar det:

"Tankeexperiment: Du är Marcus Birro. Du vaknar av att morgontidningen dunkar för högljutt i golvet. Du känner sorg. Du beslutar dig för att ge dig in i samhällsdebatten, med en ny bok. Vita vykort ska den heta. Förra hette ju Svarta vykort och den räddade bokstavligt talat livet på dig. Nu ska du påvisa det empatiproblem som finns bland svenska tidningsbud. Dina sanna beundrare tackar för en värmande och berörande bok, men du blir bestört av att Sveriges samlade tidningsutbärarkår inte vågar eller vill ta debatten du initierat."

Herral de Santina sa...

JC: Jag önskar att jag var din bror. Fyra år – det var innan MB kom ut som superkatolik va?

Anonym sa...

TÖNT!

Anonym sa...

Din sjuke spykopat, du är ett bra bevis att metal är bajs, liskom alla som lyssnar på det.

DK sa...

De spykopatiska metal-skallarna är definitivt dom värsta.

SS sa...

Den stora skillnaden här är väl att Birro är en lallare medan Rostén inte är det, i min enkla mening.

Fredrik sa...

Spykopatisk. Det nya svart. Dyslektikerna berikar samhället! 8)

Det nya uttrycket, som ni säkert har hört, är att låta en sak birro, en motsatts till att låta saker bero.

:D

Anonym sa...

@Fredrik, det heter ”tryckfel”, din retard.

Anonym sa...

P.S. Ursäkta för ”retard”.

JC sa...

138: Jo, detta var innan katolicismen slog sina klor i Birro... för övrigt måste det vara roligt att vara min bror om du vill vara det?

En liten debatt om Marcus Birros korta program-/partiledarkarriär hittar du här, helt klart värt att lyssna in ! http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3718&grupp=11231&artikel=4734433

Info Junkie sa...

Birro mullrar vidare.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2684609/birro-kallad-homofob-gar-till-motangrepp

"Marcus Birro säger däremot att han inte har några problem med att ta kritik."
Noterat.