onsdag 25 januari 2012

Still not ♥ing Kiss



Du vänder dig till en blogg vid namn I Just Can’t Hate Enough, och en man med siffror till namn, för att få ”intellektuellt utvecklande inlägg”?

Visst, med så grovt minus på IQ-kontot, kan jag förstår att den här texten framstår som en simpel who dunnit-krönika gällande sellout.

Jag har empati.

Så jag klappar på den mentala lådbilen, polerar ett extra varv med sämskinnet, och levererar ett stabilt musiktips till en före detta följare som jag lett vilse.

Är du med, Krille? Här kommer det:

Kiss.

Kiss är ett jättebra band som har producerat stabil pop/rock sedan Krimkriget rasade. De sjunger om att ligga med tjejer, snabba bilar (Vrooom! Vrooom!), feta bröst och, tja, att ligga med tjejer.

Riffen river skönt och basen rockar fett!

Sedan säljer Kiss häftiga grejer med sin logotyp på. Där kan du fynda ordentligt, Krille!

Du och Laila Bagge.

Och Kiss ligger med jättemånga tjejer, naturligtvis. Det är fränt.

Kiss alltså. Det bandet borde du verkligen lyssna på, Krille. Om de inte faller dig i smaken så släpper Mustasch ett nytt album nästa vecka.

Väl mött.

…i övrigt lyfter jag på hatten för den kanske mest groteska guilt by association-kopplingen någonsin, mellan mig och Begnt Ohlsson.

Kudos. Nu röster jag blått. Into the void.

Soundtrack: ”Tomb of internal winter”, av och med Lazarus Blackstar, ”Miasmal”, av och med Miasmal, ”Fuckin’ death”, av och med Death Strike.

13 kommentarer:

Pär Arvidsson sa...

Jag gillar dig ändå. KISS grymt bra.

rocky sa...

jag gillar också KISS, till en viss grad. Jag vet att det är dåligt för mig men gör det ändå, för det är okej eftersom jag tränar nu för tiden. Svettas ut gifterna och så vidare

DK sa...

http://www.youtube.com/watch?v=uU6U-8LP1DY

max sa...

Jag gillar inte KISS men det händer att jag lyssnar på musiken ändå och nickar med.

För att kompensera dig för den tid som du slösade på att skriva det här inlägget - så ger vi från örlogsstaden i söder en cover.

Håll till godo: http://youtu.be/n9QNsshiRx0

Krille sa...

Haha! Det här var ju fantastisk frukostläsning! Tack för responsen. Kudos.

Förstår dock inte riktigt kopplingen "kass kvinnosyn - kass musik". Ingen som jag känner som lyssnar på hyfsat välansedda Burzum hyser nazistiska åsikter. Finns liksom ingen automatik där.

...förlåt att jag kallade dig hipster. Jag menade yuppie.

Fredrik sa...

np: into the void. Dark Tranquillity.

Fredrik sa...

We are the void. Var det.

Och Kiss har gjort en bra låt. Exciter. Dyslexi. :D

Herral de Santina sa...

Krille: Och jag är en yuppie för att jag har… en mobiltelefon?

Max Schreck sa...

Jag är rätt säker på att du är Yuppie för att du är en Young(nåja tillräckligt i alla fall) Urban Proffesional.

Jag använde det senast som ett förklarande term när jag och Krille drack kaffe ovetandes om det här. Alltså inte som skällsord.

Herral de Santina sa...

Fast den definitionen kan ju icke stämma. Kräver inte yuppieismen att du är verksam inom finansvärlden samt har ett brinnande intresse av att tjänar enorma mängder pengar, köra Porsche och att trampa på folk?

Max Schreck sa...

Nej jag tror den definitionen stämmer jättebra.

Faktiskt.

Ordboksmässigt och så vidare. På 80talet var det väl precis föryngringen av finansmarknaden(det vill säga Charlie Sheen och även i viss mån Judd Nelson i St. Elmos Fire) den syftade på. Idag tycker jag nog den kan fungerar som definition på de flesta lyckliga urbaniserade människor som hörs och syns och sätter trender. Exkluderat Plisken. Han är bara intresserad av att göra en Flykten från STHLM.

Men skit i det. Jag gillar dig. Krille gillar dig. Men inte på samma sätt som jag. Eller dig och dig. Bloggen. Med allt vad det innebär.

Men ett spörsmål är väl hur i helskotta du hittade till min vägg på FB. Som någon konstaterade så är Internet rätt stort. Vi är mest nyfikna.

p.s. SLÅ INTE PÅ TV11 - i åtminstone 1h 20min, detta gäller alla!!! d.s.

Herral de Santina sa...

Det twittrades en bild på sagda vägg till mig. Jag har inte Facebook själv. Dock känner jag, i princip, alla.

Anonym sa...

Sämskskinnet, inte "sämskinnet".