måndag 9 juli 2012

Getaway Rock 2012: Hard Core > Metal

Om ni nu glömt vad som gör hardcore till Hard Core Punk, och metal till något som i mångt och mycket kan vara sexistknugarnas paradis:

När Manowar under fredagen tar upp fans på scen, görs det i form av att en man ska få spela gitarr. Som inspiration tar de även upp ett kvinnligt fan. Om snubben spelar bra får han gitarren och han ”får knulla henne efteråt”. Blottande av bröst uppmuntras å det grövsta. De åskådare som buar stirras hätskt ned av resterande publik.

När Suicidal Tendencies under lördagen tar upp fans på scen, görs det i form av en moshpit. På scen. Inklusive circlepit. Respekt.


”ST! ST! ST! ST! ST! ST! ST!”

5 kommentarer:

Pär Arvidsson sa...

Försökte polisanmäla Joey för sexuella trakasserier via polisens hemsida när jag kom hem på natten. Gick tyvärr inte för annars hade han haft en anmälan på sig.

Boman sa...

Håller med dig Pär!

Det där med att "usla-gitarrpojken-från-publiken" skulle få knulla henne och få gitarren som pris var fan det dummaste jag varit med om! Där gick min gräns för vad jag tolererar.

I ren irritation gick jag och kollade på Dying Fetus rensa istl.

JC sa...

Som fan av Manowars musik prövas man väldigt hårt...

Parne sa...

Om du försökte göra anmälan i samma skick som du var när du åkte hem från första Getaway så är det inte så jävla konstigt att det sket sig. Varför inte anmäla nu?

Fredrik sa...

Ja. Manowar gör det inte lätt för sina fans. inte det minsta. http://fredrik-d.blogspot.se/2012/06/musikkritisk-hatkarleken-till-manowar.html