onsdag 28 mars 2012

Olivia Obliteration ♥ basismen


Efter två år i dvala har jag börjat värma upp basen för nästa veckas represa till Umeå Hard Core. Olivia Obliteration kräver att jag ska sjunga och spela en låt om Olivia Obliteration. Så då gör jag det.

Pumpar riffet till ”I wanna be your dog” och vråljazzar ”Olivia! Olivia! Olivia” med min bristfälliga röst. Typ. Men det duger inte för Olivia.

”Nej! Nej! Du måste sjunga Olivia häftig!”

Så då gör jag det istället. Harvar ”I wanna be your dog” och sjunger ”Olivia är häftig! Olivia är häftig!”. Typ.

Då blir hon syndigt glad, sitter i bascaset och sjunger med i texten om hur häftig hon själv är.

Jag byter låt. Spelar ”Degenerated” av Reagan Youth men fortsätter med samma text – den som prisar Olivias häftighet.

Då tappar hon intresset, pekar på tv-apparaten och säger ”det är pappa!”. På rutan syns kocken Alexander Nilsson.

Olivia är två och ett halvt år gammal.



Fin bas. Fint barn. Superbt basbarn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad nu!? Demonsystemet återförenas för protestkonsert mot försäljningen av SCHARINSKA!??

btw... varför är MESHUGGAH så jävla lata att dom inte kan skriva upp sig på denna lista?

http://www.vk.se/604187/las-uppropet-ord-for-ord

Herral de Santina sa...

Med all respekt för Scharinska och med allt hat för Lennart Holmlund, så måste jag säga att:

1. Tonen i brevet är ngt högtravande. Nog för att det krävs stora trummor i sådana här sammanhang, men det här balanserar verkligen på gränsen till det orimligt pompösa.

2. Effekten förtas en smula av att band/bolag som inte varit aktiva sedan Dackefejden, listas.

3. Meshuggah har inte varit ett umeband på… 10 år? Minst.

Med det sagt: fuck you, Lennart Holmlund.