onsdag 7 juli 2010

Baby disco is fuck



Göran uppmärksammar min intervju med Folkpartiets Madeleine Sjöstedt. Hon avslutar Morrissey-citatet ”hang the dj because the music that they constantly play it says…” med den felaktiga texten ”all disco dance must end in broken bones”.

Göran: Drar hon av en gammal Gehennah-referens?
Jag: I wish. Det är Whale. Schyffert FTW!
Göran: Den hon menar ja. Du vet väl att Schyffert fick ”betala” Gehennah för att ha ”snott” textraden. En back öl, en flaska whiskey.
Jag: Osannolikt, orimligt! Vad har du för källa på det här?!
Göran: Mig själv i Robban Fjällsbys lägenhet tillsammans med ett 20-tal glada hårdrockare runt sent nittiotal. Whale spelade den kvällen på Jäger i Karlstad och tog sig en extra tur för att be om ursäkt.

3 kommentarer:

Tompa sa...

Har för mig det där står i nån gammal CU-intervju med Gehennah. vet att jag läst det förr iaf.

Herral de Santina sa...

Tål att läsas igen.

Björn sa...

Jag VET att detta är sant. No bull!