söndag 20 november 2011

Stroganoffen korv


Anton kan inte bara göra gammelmedia i form av Magasinet Novell. Han kan även göra vegetarisk korv stroganoff. Så här lallar hans recept som jag prövade i helgen:

”Mitt recept på stark och smakrik sojastroganoff. Varning! Det är improviserat och pinsamt enkelt.
1. Köp Lincolnshire-sojakorv av märket Redwood Vegideli. Köp liquid smoke (min är av märket TryMe). Hacka fyra korvar och en gul lök fint.
2. Stek korven och löken i olja. När de fått färg, ös på liquid smoke och cayennepeppar efter behag. Jag brukar ha i lite soja också.
3. Häll i en halv förpackning sojagrädde (eller mer). Koka ihop. Addera lite tomatpuré (obs god sort) samt dina favoritkryddor. Ät med ris.”

Jag körde vanlig sojakorv då det var vad som fanns att tillgå samt drog i ett helt paket sojagrädde. Inget knussel här! Plus att jag adderade vitlök då jag inte är pursvensk. Blev mycket bra ändå.



För kryddigt för dotter. Hon föredra pannkaka. Med sylt. Inte fars dotter.

Soundtrack: Ett band som heter Big Hands. De spelar hardcorepunk. Det vill jag också börja göra. Igen.

2 kommentarer:

S Can sa...

Rätten borde heta "fool's gold"! Försök inte göra något "gott vegankrubb" av korvens rolls royce! Kött e kött. Och jag köper alltid blandfärs för då vet jag att två djur har dött.

Anonym sa...

HAHAH FY FAN VAD SKÖN DU ÄR S CAN.

Sätter tre sojakorvar på att du är:

• Ung.
• Man.
• Ful.
• "Singel", men egentligen helt enkelt mest ful.
• Bitter.
• Lågutbildad.
• Svensk.
• Gillar Reinfeldt för att han tar "ansvar" för ekonomin, men vet antagligen inte vad "inflation" betyder.

Lycka till i livet!