torsdag 24 maj 2012

Låtar, fingrar och ett döende klasshat


Där är jag, i I och K och A!

Så ja, här är listan på allt vi spelade igår på Riche, Lilla Baren. Som utlovat höll jag arbetslinjen och spelade absolut inget annat än mainstreamhårdrock. Alla avvikelser tillhör Ika.

Judas Priets: Epitaph
AC/DC: Rising power
Graveyard: Uncomfortably numb
Henric de la Cour: Harmony dies (Ska alltid spela den)
November: Mount Everest
Tygers of Pan Tang: Gangland
United States of America: Coming down
Blitzkrieg: Inferno (Hetfield, e de du?)
Danzig: The violet fire
Steel Mill: Super clean man
Aerosmith: Lightning strikes
Kiss: Save your love
UFO: Doctor, doctor
Fiendens Musik: Snutbil
Manowar: All men play on 10 (Guilty pleasure, erkänner)
Hand of Doom: Doom power
Dirty Looks: 12 o’ clock high
Sisters of Mercy: Nine while nine
Saxon: Stallions of the highway
Black Sabbath: Into the void
Iron Maiden: Ides of March/Wrathchild
Kiss: Got to choose
W.A.S.P.: Animal (Fuck like a beast)
Judas Priest: Bloodstone
Thin Lizzy: Cold sweat
Alice Cooper: Cold ethyl
Witchcraft: Schyssta lögner
Def Leppard: High ’n’ dry
Pentagram: Be forewarned (1994)
Misfits: teenagers from Mars
Judas Priest: Desert plains
Motörhead: One track mind
Scorpions: Speedy’s coming
Noice: Bedårande barn av sin tid
Accept: Save us (Disco inferno!)
Roky Erickson: Bloody hammer
Alice Cooper: Go to hell
Dead Boys: Sonic reducer (Tonårskrille FTW!)
Twisted Sister: You can’t stop rock’n’roll
Angel Witch: Atlantis
Black Sabbat: Swinging the chain (Bill Ward FTW!)
Judas Priest: Diamonds and rust
Judas Priest: Beyond the realms of death
(Två på raken?! Ja! Så är det!)
The Devil’s Blood: The heavens cry out for the devil’s blood
Paper: Out of luck
Accept: Breaker
Saint Vitus: White stallions
Coven: Coven in Charing Cross
Witchfinder General: Free country
Deep Purple: Perfect strangers
Pentagram: Evil seed
Danava: Unonou
Kiss: Parasite
Diamond Head: It’s electric
Amebix: Axeman
Tank: (He fell in love with a) Stormtrooper (Queer!)
Metallica: Jump in the fire
Venom: Live like an angel (die like a devil)
Suicidal tendencies: Trip at the brain
Turbonegro: Get it on
Sepultura: Inner self



Viktor och hans mogna finger höll oss sällskap i dj-hörnan.



Sedan dök även Henric upp. Många fingrar blev det.



Jag omgiven av råpunk till vänster, min klon till höger, samt fina kvarter åt alla väderstreck. Inga fingrar. Dock väl instagrammat.



Men! Är inte det här konstverket någon jag vet vem det är?



Frans och Ika efter stängning. Än mer fingrar!

Stureplan är märkligt. Som vänsterextremistisk metalpunkare är jag uppvuxen och fostrad in i ett brinnande klasshat för området och dess rikingar, en önskan om att lägga kvarterens dyra klubbar i fullständigt Stalingradaska. Men jag har aldrig någonsin blivit så bra behandlad som när jag snurrar vinyl på Riche. Du får äta, du får dricka, du får fria händer att spela din favoritmusik som ingen annan uppskattar. De vanliga kunderna i kostymer och knytblusar hatar varenda låt du väljer, men de som jobbar i baren älskar dig och ber om än högre volym.

Stenchorestekare, is I.

Det påminner mig om hur det kan vara att spela skivor på rockiga Södermalm. Så bohemiskt!

Soundtrack: ”Live! Bootleg”, av och med Aerosmith.

5 kommentarer:

Joakim sa...

Föredömligt mycket Judas Priest.

Hot metal sa...

Ja, Danava är ju verkligen mainstreamhårdrock.

Vic88 sa...

Jag skall peka finger på alla bilder resten av mitt liv, även om jag hänger med småbarn.

Laban sa...

Det här med stenchcore hat ju hängt med sen sent 80, men jag har aldrigt riktigt hajat vad det innebär.
Stenchcore = Crust i UK?
Har 138 nåt vettigt svar som den bildare punkguru han är?

Herral de Santina sa...

Laban: äsch, bara ett märkvärdigare ord för crust modell Deviated Instinct. http://en.wikipedia.org/wiki/Crust_punk