måndag 22 september 2008

Hetsapan


Allt det här snacket om hets får mig att tänka på Hetsapan, Cornelias extremt kortlivade band från det gyllene året 2004. Jobbigast med den perioden var att när hon började referera till Hetsapan så fattade inte våra gemensamma bekanta att det var ett band, utan tänkte att hon snackade om mig.
Lite statistik: två genomförda konserter, sex inställda, noll bandfoton, ingen hemsida, en demo som aldrig släpptes. Övriga medlemmar var Jonas från Skitkids, dåvarande Imperial Leather-sångaren Dany samt Daniel från Död Och Förbannelse. Här har ni tre mp3:or, varav en är en cover på Lädernunnans ”Ensam i natt”. Fotot är taget av Andy/Instigate Records.

Boomp3.com

Boomp3.com

Boomp3.com

5 kommentarer:

Regulations sa...

går det "åh fy fan, jag är lycklig, bara jag får knulla"?

isånnafall är det ju sån sjukt bra text!

Anonym sa...

Jag fick ju en demo från C en gång... men det var med ett annat band kvinnan skrek i, vad hette det?

Herral de Santina sa...

Sev: Det var Damn Right: http://www.freewebs.com/damnright. Tre av dem är numera i The Bombettes: http://www.myspace.com/thebombettes

Patrik Wirén sa...

Ja, kvinnan var väl med i nåt band efter Hetsapan?
Briljant spelning på 44:an förresten.

Daniel Josefsson sa...

Knappt kul att alla trodde hon menade dig. Fniss.