söndag 5 april 2009

Blast from the past

Helvete – ska den här flytten aldrig vara över. Idag grävde jag fram en låda från den tiden då jag drev ett litet skivbolag. Layout, masters (kommer ni ihåg DAT?), testpressar. ”Jaha, släppte jag den här”, tänker jag och kollar på sjukt underskattade Assels enda egna sjua. ”Varför sparade jag inte fler ex av den här, vilket Ebayguld det hade varit”, funderar jag och håller i testpressen av Municipal Wastes debutsläpp. ”Vad i helvete tänkte jag på”, klandrar jag mig själv när jag minns att jag tackade nej till att släppa första World Burns to Death eftersom jag tyckte att det var ”standardkäng”. Ett inte helt genomtänkt omdöme.

Hur som dammade jag även fram en cd med foton från mitt gamla bands sista spelning. Fotograferat i Minneapolis, USA, under någon av 2002:s sista skälvande dagar. Tagna av Ricky Adam, UK. Varsågoda.





8 kommentarer:

Anonym sa...

Din bas, e inte den gjord av trä?
FY!

Anders sa...

På sista bilden: Fredrik upptäcker just texten i handflatan: "Kom ihåg att du ska vara tillbaks på NRA i morgon bitti!!".

Spanky sa...

är assel skivan värd nått? jag har 9 ex

Herral de Santina sa...

i kr är den väl inte värd ett jotta. räknat i mangel är den ovärderlig.
årets julklapp för alla dina vänner?

Tomas sa...

Men är inte första WBTD rätt så mycket standardkäng då? Länge sen jag lyssnade men lyssnade på första LPn för ett tag sen och vet inte direkt om jag kan säga att den är bra.

Herral de Santina sa...

tidiga singlarna (varav jag fick erbjudande att släppa den första) är faktiskt so-so. alla fullägdarna är magiska. hade ändå varit coolt att släppa.

Ann-Britt sa...

oj så många pojkar på de där fotona. och så himla få fruntimmer! härligt!

Den Beforskade sa...

Svensk hardcores största fåntratt gör i vanlig ordning bort sig och har fått för sig att han "bara måste" skråla i micken på 3:e bilden.