onsdag 22 april 2009

Morrissey means murder

Morgontidig sms-konversation med General Doom, a.k.a Björn, gällande min kommentar i Patriks blogg.

Björn: Har DU börjat dyrka Morrissey nu också? Vart är världen på väg? Eller var det bara köttkommentaren du dyrkade?
Jag: Ja dyrkar hans hårda köttvägrande. Bitterheten. Hatet mot alla människor. Hans känsla för stil.
Björn: Kan inte du skriva en livspraktika med titeln ”MED BITTERHET SOM DRIVKRAFT”? Skulle kunna bli kul.
Jag: Tror Linda Skugge redan gjort det. Varje dag typ.
Björn: Nja, hon har levt med bitterhet som drivkraft. Men hon har inte beskrivit hur man gör. Det är det som jag tänkte att du skulle kunna göra.

Notera att Björn blev oerhört provocerad när Cornelia sa att hon ”skulle ta en kula för Morrissey”. Notera även att Cornelia dolde sin kärlek till The Smiths och Morrissey under de första 2 åren av vår relation. När vi skulle hämta hennes resterande ägodelar i Gävle uppdagades allt. Krillebus med lätt stegrande panik i rösten: ”Oj, en Smiths-skiva. En till Smiths-skiva?! Ännu en?!? Morrissey?! Jag har närt en Morrissey-älskare vid min barm!!!”

Idag kan jag förlika mig med mannen. Dock inte The Smiths.

5 kommentarer:

Göran sa...

Du älskar The Smiths.

jrg sa...

välkommen in i värmen bullret! moz är en förebild som alla oss som hoppas bli bittra med stilen i behåll.

Per sa...

Jag hatar Smiths och Moz borde hålla käften. Musikaliskt undermåligt så det står härliga till. Det finns två svinbra partytrick i avdelningen musik och det är att inte gilla Smiths och Fugazi(plottrig prettodynga). Nästa gång vi ses ska jag bjuda på en öl för att du bloggat om att smiths är dåligt.
Och, ja, Is this my world är nog den bästa HC plattan, jag brukar vela mellan den och Damaged, men Is this my world är nog bättre.

Herral de Santina sa...

Per.
Hemmafest i Umeå.
Folk i din (läs: min) ålder.
Mest män. Vita, välutbildade. Gärna med glasögon.
Testa att förklara exakt vilken förbannad klåpare till meningslöst rövhål Bruce Springsteen är.
Hör tystnaden lägga sig.
Se dammbollarna blåsa tvärs över rummet.
Njut.

Fuck Springsteen.
Fuck him rakt i ögat.

affe sa...

radhuspop.