måndag 27 april 2009

Roadburn 2009: en eftertanke

Jag: So you are writing a book about your life huh? Have a title yet?
Scott Kelly: Nope, not yet.
Jag: How about ”My life. My way. My war.”?
Scott (tänker länge, gnussar skägget): Hm, not bad. Not bad at all. Mind if I use that?
Jag: Nope, go ahead. Just give me a mention.

Roadburns mest surrealistiska scen: jag och Goth-Henrik möter Scott Kelly, Neurosis starke man, några timmar efter intervjun. Han passerar, nickar åt oss och säger respektfullt ”fellas”, precis som att det är en västernfilm och vi är pistolmän av samma kaliber som möts på en dammig huvudgata. Vi tappar fattningen. Jag vet inte vad vi svarade. Jag kan ha sagt ”g’day mate”.

4 kommentarer:

Anonym sa...

var och när kan man läsa intervjun?

Herral de Santina sa...

Close-Up, givetvis. Vet dock inte när. Shrinebuilder släpps först i höst.

Cecilia sa...

Mayby the dingo ate your baby!?

Slobodan Burgher sa...

ah neorosis [sic] suger fett, vems ide var det att latae de daringa fjantarna va med i amebix filmen? den har bloggposten starker vad jag redan visste - zero shit vs nil brains.

ah...