söndag 14 mars 2010

Blod, svärd, setlist, piller, bajs på golvet


Tribulation – dreadlocks n’ all. En, enligt Viktor, ”inte okej”-frisyr på ett helt okej band. Eftersom jag är en värdelös fotograf och Iphone är en värdelös kamera så besparar jag er fler bilder. Direkt på låtlistan.

Jag spelade:

No Security: Deathmetal rebeller
Darkthrone: Circle the wagons
Anti-Septic: Visions of power
Unleashed: Shadows in the deep
Brutal Truth: Walking corpse
Amebix: ICBM (live)
Motörhead: Burner
Discharge: State violence, state control
Napalm Death: Siege of power
Morbid Angel: Welcome to hell
Integrity: Vocal test/Hollow
Venom: Heaven’s on fire
Misery: Born, fed… slaughtered
Discharge: Decontrol
Judas Priest: Devil’s child
World Burns To Death: Wormwood star
GBH: Generals
Anti Cimex: Only in dreams
Danzig: Long way back from hell
GISM: Death exclamations
Poison Idea: Marked for life
Deicide: Serpents of the light
Celtic Frost: Necromantical screams
Autopsy: Ridden with disease
Charles Manson: Cease to exist
Repulsion: Black breath
Ratos De Poräo: Crucificados pelo sistema
Heresy: Trapped in a scene
Judas Priest: The Hellion/Electric eye

Jag borde ha spelat ”The power remains” av Amebix och ”Powerdrive” av Venom, samt kanske N.O.T.A. och deras ”Propaganda control”. Bara för att ytterligare förstärka mitt vaga, efterkonstruerade power/control-tema.

I övrigt: En ung (nåja) pillerpoppande man tyckte att I Just Can’t Hate Enough blivit mycket sämre. Jag har slutat gnälla på allt och alla och utbrister inte i ”fuck jävla off” så ofta längre. Men han tyckte att inlägget om min far var föredömligt och respektingivande och sa kudos till det. Det tackar jag för. I utbyte bjuder jag på bonusgnäll:

Idag tappade jag bajs på mitt golv.
Allt är skit.
Fuck jävla off.


Jag kan inte motstå en till bild, trots allt. Viktor – en född hardcorerebell som ska uppträda på superkeddig death metal-fest. Kudos i kvadrat!

”Kallar ni Europe och liknande band posörer
Vad fan är ni då själva era jävla fjantar

Ni står där i trasor och försöker va nåt stort

Spänn på dig och försök att se så grym ut som möjligt

Perfekt, nu har vi skivkontraktet i handen

Så varför gnälla på polarna i Europe

Ni sitter ju i samma båt


Kör upp er jävla death metal i röven
Och gå hem och kamma er


Försöker ni dölja ert ruttna budskap

Bakom komplicerade och nästan obegripliga ord

För mig liknar det nästan en ordlek utan mening

Tuffa matchande ord ord direkt ur en ordbok

Det är ju bättre än ett konkret givande budskap

Vad fan kan man vänta sig av sketna jävla posörer

Fan för era jävla sagor till texter
Fan för er jävla skitattityd
Fan för er ytliga gemenskap
Fan för ert jävla hycklande


Den här låten är tillägnad alla som tar åt sig

Tar du åt dig? Gå hem och kamma dig!”

Puh, vad jobbigt att skriva in. En ganska… Eh, nittiotalistisk text.

6 kommentarer:

smegMMA sa...

Inte en enda Torture Division låt? Fy fan. Du är bög.

Bögibögisson sa...

kanske för att TD måste börja skriva BRA låtar först?

Anonym sa...

Jag trodde att det var du som envisades med att spela Manowar;) Tänk vad fel man kan ha. Hade jag varit packad så hade jag presenterat mig men jag var nykter och småsur så jag lät bli.

Herral de Santina sa...

Djävulene Marlin: Testa att skriva en death metal-låt så kanske jag gör det nästa gång.

Redbanner: Aldrig Manowar. Aldrig aldrig aldrig. I alla fall inte offentligt. Sedan deras gig på SRF (1998? 1999?) så lyssnar jag på Manowat en gång per år. Då vältrar jag mig skamfyllt och skamlöst i hela deras diskografi fram till och med ”The triumph of steel” (1992). Sedan duschar jag och väntar 12 månader innan det är dags igen.

smegMMA sa...

Du är ju icke klok, Christ-offer. Hajjaru... Christ-offer.. Typ offer till Kristus, den förbannade klåparen. Hoho. Tjena. Nu laddar du hem världens bästa döds från www.torturedivision.net annars jävlar.

staffan sa...

för lite no security-pepp, spana in Hårda Tider/Balance-splitsjuan, där Balance lirat in "Masskontroll". fint som fan!