onsdag 24 mars 2010

It’s bear time

I fredags prydde SVD sin kulturbilagas omslag med Teddybears. Under helgen hakade även DN på björntåget. Det ledde till en knivig debatt vid det Röstlundska middagsbordet:

Vem gillar Teddybears?

De säljer skivor. De har hits. De drar folk till konserter. De kränger musik till reklamfilmer som om det var på väg att bli olagligt. Cashen rasar in. Det går bra nu.

Ändå finns det inget svar på min fråga:
Vem gillar Teddybears 2010?

Känner ni någon som kommer hem och slänga på en av deras plator?
”Shit, nu känner jag ett enormt sug efter lite reklmabyråelectrorock”. Det är inte som Extreme Noise Terror. Där har jag en exakt bild av de som tycker det är en bra dag att lyssna på ”Holocaust in your head”.

Idag fick jag i alla fall svar på vilka som inte gillar:
kulturkukar på Newsmill.

Dock hävdar jag fortfarande att
Refused, Teddybears, Clawfinger och Shredhead på Rotundan i Umeå 1994 var en fantastisk konsert.

13 kommentarer:

Snutgrepp sa...

Jag tänkte precis samma sak. I början av 90-talet(när dom fortfarande spelade "hardcore")var dom the shit live. Men nu? Jag tror inte jag känner någon som lyssnar på dom. Jag tror att det är samma människor som lyssnar på Kleerup och Robyn.
Jag tror iofs inte att man kände någon som satt hemma och blastade deras EP i stereoanläggningen i början av 90-talet heller, men däremot såg man dom ofta ute på spelningar och tyckte det var fett.

Petri sa...

Reklamare loves that shit.

R sa...

Har ställt mig exakt samma fråga angående Teddybears. Ingen ogillar dem heller, vilket gör det hela ännu mer intressant. Wtf?

Anonym sa...

Åh, shredheads, dom hade jag glömt! :)

Anonym sa...

Hette de inte Shredhead? Utan s.

Herral de Santina sa...

Ohps. My bad. -s.

Hetsapan sa...

HAHA du har blivit gammal och lägger till ett s på allt. Slayers, Dark Thrones.

Marcus sa...

Ja fyfan, en höjdpunkt i mitt liv. Jag var 14 bast, helt magiskt.

Marcus sa...

HAHAHA, Cornelias kommentar var hur rolig som helst.

Film- och Musikbloggen! sa...

Ha, jag var också där på Rotundan -94! De knäckta trumpinnarna flög som konfetti när Refused-David hamrade loss. Visst var det Shredhead som brukade kejva på sina konserter?

Herral de Santina sa...

Nej, du tänker på Karandash.

Film- och Musikbloggen! sa...

Damn! Och jag som tänkte briljera lite...

Film- och Musikbloggen! sa...

Damn! Och jag som tänkte briljera lite...