söndag 7 mars 2010

Mother of metal:
The Demon System time machine

Min mor rapporterar från helgen som varit och House of Metal:

”På fredag såg jag Lesra, jag gillar dom. Ljudet var inte helt bra, vilket var konstigt för det var i Studion. Men jag hörde att fler band drabbats av det där. Sedan såg jag Marduk, sådär. Hypocrisy, bra men rätt tråkigt i längden. Sist Behemoth som var bäst. Det är en hel show med dom, kul att se. På lördag såg jag Lamb of God som var bra men inte super. Klarade mig från Dead by April och hörde lite Persuaders. Bandet som jag tyckte var rätt kul att höra heter Between the Buried and Me. Vet inte riktigt vad det var.”

House of Metal i min forna hemstad har verkligen styrt upp det norrländska hårdrocksfestivalandet på ett imponerande sätt. Nästa år måste jag försöka tajma in ett besök. Insåg precis att jag inte besökte Umeå en enda gång under hela 2009. Skandal.
På tal om Umeå och skandal – här är debutgiget med mitt gamla band:

DS-13 (First show) från Tredje Advent.

13 år försvann, bara så där.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skön snubbe på bas - vart tog han vägen?
/hc-lars

Herral de Santina sa...

Inte en aning. Fredrik heter han i förnamn, har aldrig vetat efternamnet.

Parne sa...

Fuck your fucking fucklife. Respekt. Det här jävla klippet gjorde min dag.

Tack för det!

Kramen