måndag 8 mars 2010

Solmusen: Gitarrer och bas, folkmord och hat



Ny Close-Up ute.
Listan över 00-talets bästa album rundas av med en rafflande upplösning. Jag bidrar med en recension som jag bjuder på här. Vill du läsa min genomgång av primalkukarna High on Fires nya album får du köpa tidningen.

World Burns To Death
Totalitarian sodomy
Hardcore Holocaust, 2006
Charles Manson inleder med en akustisk gitarr: ”Cease to exist/Just, come an’ say you love me/Give up your world”. Sedan – pa-pa-pa-booom, strontium i din stereo. Gitarrer och bas, folkmord och hat. Verklighetens hardcorepunkare städar ut drakar och demoner, vräker tomtar och troll, bryter nacken av black metal-elitens koketterande med ondska. Jack Control välartikulerade, gallspränga giftampull till röst berövar dig ditt sista hopp om godhet, allt medan han bockar av vår skändliga cv. Skäms, människa.

3 kommentarer:

Gladpack sa...

Unleashed i CU? Högst otippat.

Anonym sa...

CU har skrivit om dem förr: http://www.closeupmagazine.net/artark/artiklar-u.htm

Gladpack sa...

Se där. Mitt minne svek mig.