måndag 15 november 2010

Jag ska byta namn till Jolly Roger bara för att kunna kalla mig själv för J.R.


Den varningstexten ser du inte så ofta. ”Parental advisory explicit lyrics” är töntigt, resonerade Rock’n’Rolf, och gick rakt på ”Pirate advisory fairly loud fake canons”.


Historiens rimligaste bandbild.


Jag älskar det här förbehållslöst. Helt utan ironi, vilket delar av min bekantskapskrets fördömer som beyond orimligt.

Tro det eller ej, skepp ohoj FTW!

Notera referensen till jazzig alternativrap med skyhög kredd vid 0.26.

20 kommentarer:

Fredrik sa...

Jag står upp för dig! ;D Jolly roger är dessutom en omskrivning av ordet pillesnopp. Och döden. Jag rekommenderar boken Pirater av Marcus Rediker. Givetvis var sjörövarna ett laglöst, landlöst samt humanistiskt sällskap - de valden ett solidariskt liv med sina likasinnade, där de gick mot en säker död, hellre än att slava och i princip, jobba ihjäl sig. revolution calling!

Idag heter det: out-sourca. Allt jobb till den billiga slaven.

just det. 8)

Herral de Santina sa...

Skönt med ett humanistiskt sällskap som baserar sin verksamhet på mord, plundring och våldtäkt.

Fredrik sa...

Läs. Sen: svara. 8) Eftersom att du har fel alltså. ;)

Fredrik sa...

Här. Scrolla med musen. Ner.

http://fredrik-d.blogspot.com/2008/05/lst-sen-senast.html

Sen: du fatta vad jag menar, ja. :D

Jenny sa...

Åh, ett tag hade jag en svärfar som hette Rolf. Vinst varje gång man skulle dit. :D

Joakim sa...

Running Wild är självklart svinbra. Fram till Port Royal åtminstone.

Mina initialer är J.R.

Anonym sa...

Själv har man ju varit på Running Wild fest. där alla RW alster spelades i kronologisk ordning.

ikke ironiskt.

Peter sa...

http://www.youtube.com/watch?v=HHuj4g3zrUo&feature=related

MaffeMaster sa...

Running wild - troligtvis världens bästa band näst efter Cro-mags!

Herral de Santina sa...

Peter: Osannolikt bra liveupptagning. Ännu bättre att den ledde till den här BEYOND osannolikt råa videon:

http://www.youtube.com/watch?v=Ecv0BVaWqBM&feature=related

Jonathan Strandlund sa...

Jag har alla albumen. Tyvärr bara på CD, men ändå. Bäst är Death or glory med låten Riding the storm som rungande etta. UJR köpte jag på vinyl när den kom och fick en repa från fabriken som störde enormt på köpet. Raw Ride är favoriten.

Andréas sa...

Benhård video med Destruction, ska bli coolt att se dem i mars.

Herral de Santina sa...

Var?

Peter sa...

Sjukt bra den där destruction-videon! Youtube är roligt: http://www.youtube.com/watch?v=nia8R0YbDtk&feature=related

Andréas sa...

Den 15 mars i Berlin, åker dit för Overkill men Destruction är en fin bonus.

Herral de Santina sa...

Bra gig. Overkill var pissbra på Getaway Rock i somras. Destruction har varit kalas båda gångerna jag sett dem. Ngra fler?

Meh sa...

Running Wild var bäst INNAN sjöröveriet ;(

Gates To Purgatory och Branded And Exiled är bra på riktigt.

Hoppsan. Såg precis att min Victim of States Power-EP tydligen är värd en slant. Ännu en anledning till att gilla det tidiga materialet \o/

Andréas sa...

Jo, har sett Overkill en gång och det var en jävla energibomb. Heathen och After All (aldrig hört) spelar också.

Primo Geront sa...

Käck skatepunk.

Fredrik sa...

För övrigt, som den musikpolis jag en gång var, snodde inte Hamerfall Riding the storm och gjorde om den till Dragon lies bleeding, eller vad fan den nu hette? Bra låtar. Tysken vinner dock.

http://www.youtube.com/watch?v=1QSCFI9y3SA

Avgör själva.

Nu snackar vi intressanta ämnen. 8)