torsdag 18 november 2010

The graveyard shuffle (Egypt anti-mosh)


En egyptisk grav. Jag älskar Egyptien. King Diamond älskar Egyptien. Alla älskar Egyptien. Jag vill minnas att David Sandström kring 1996 hade ett progressivt hårdrockband som skrev jättelånga låtar om Egyptien. Vad hette det bandet?

Imorgon fredag spelar en av Sveriges bästa grupper på Debaser Slussen: Graveyard. Jag vet, de är här så ofta att de egentligen bara borde flytta till Stockholm. Dock – det är alltid värt att se dem. Gå dit.

Info – här.

För en månad sedan skrev jag om Graveyards kommande singel. Läs om ”Hisingen blues” – här.

Om huvudbandet, Sleepy Sun, vet jag lite och ingenting. Det kanske låter så här:



Eller så här:



Jag vet inte. Vet ni?

Bilderna ovan är tagna på Kalle Runessons utställning på Hole in the sky tidigare i år. Dock inte Egyptienfotografiet. Det är taget av mig. I Hägersten.

10 kommentarer:

Jonsson sa...

Jag vet bara att jag får migrän av stavningen Egypt-i-en...

Herral de Santina sa...

Ah, Egyptien-migrän. Den bästa sortens migrän.

Vic88 sa...

Å på Lördag lirar Vanhelgd utrikes för första gången. Som julafton när man var 5. Flyger inatt och jag är så nervig att missa skjutsen till flyget att jag går ut och tar ett par pangare istället för att sova.

Herral de Santina sa...

Rimligt. Lycka till!

disbaver sa...

skall du ej nämna att bilden är gjord av Kalle Runesson?

/V. BLGE Combat ELITE

Herral de Santina sa...

Tack. Jag hade glömt namnet, och av lathet räknade jag kallt med att ngn skulle upplysa mig post-haste.

Bollo, VD för Pobo plast sa...

kan någon med erfarenhet av att gå på lokal i stockholm upplysa en vilsen norrlänning om när graveyard skulle kunna tänkas gå på scen?

Herral de Santina sa...

Jag kollar och återkommer.

Herral de Santina sa...

De går på kl 22.

Bollo, VD för Pobo plast sa...

Danke schön.