fredag 25 februari 2011

Hamilton in the hood

”Men sedan kom ’manusnissarna’ och lade sig i. De avskyr komplikationer, lägger till biljakter och explosioner och stryker bort alla gubbar som sitter och snackar.
– De riktar sig till en 16-årig svart kille i Los Angeles-området med låg utbildning.”

Jan Guillou i Dagens Nyheter om varför filmerna om den pursvenske superagenten Carl Hamilton blivit ”barnfilmer”. Han vill ha mer av det som världen saknar mest: gubbar som snackar.


Rosta två brödskivor. Lägg på en tallrik.
Stek två ägg. Lägg på brödskivorna.
Fräs obscena mängder hackad vitlök med tomatkross och oregano.
Häll röran över äggbröden.
Riv ost över.
Ringla över rikliga mängder flytande honung.
Ät.
Dö.

5 kommentarer:

Daniel sa...

Stekt ägg? Är det verkligen förenligt med en vegansk kosthållning? Det är ju kycklingfoster du glufsar i dig... ;-)

Grym macka f ö.

Herral de Santina sa...

Jag har inte varit vegan på 5 år. Bara vegetarian numera. Dock lagar jag fortfarande ca. 70% veganskt hemma.

k sa...

lova att aldrig starta en matblogg ;)

Gurgel sa...

Jag måste faktiskt även jag hålla med Danile om att ägg inte är så pk och förenligt med de starka ord du ofta använder om köttindustrin. Höns tillhör dom djur jag tycker verkar ha det jävligast, och det har inte mycket att göra med om man mördar dom för deras kött eller inte.
Men vad vet jag, jag har ju inget emot att äta mordoffer och stå för det

Fast vad jag egentligen ville kommentera var ju inte det utan skratta glatt och instämmande åt din nedsabling av gubben guillou, "kudos" som du antagligen skulle uttryckt det

Herral de Santina sa...

Tack. Jag vet, äggen är ett ständigt gnagande dåligt samvete hos mig. Äter det ytterst sällan.