onsdag 23 februari 2011

– You know, I think I’ve turned a corner.
– Yeah? You fucking petites now?


Här passerade jag någon sorts mental gräns med hjälp av ett tygmärke beställt på Ebay. Emblemet tillhör VMFA-531: Marine Fighter Attack Squadron 531, alias The Grey Ghosts.

Inget band.
Ingen allmän subkulturell ringmärkning.
Utan ett stridande flygförband, aktivt i andra världskriget samt Vietnamkriget.

Jag vet inte riktigt exakt hur det gick till. Men det var oundvikligt att jag skulle hamna där förr eller senare. Mitt begär kan inte längre stillas av hårdrockens retrokorrekta sigill. Så – över till Verkligheten och dess blodbestänkta, bombfällande vardag. En helt ny arena som väntar på att upptäckas, kartläggas, erövras.

Min heliga Graal är denne osviklige livsförgörare och dödsförförare. Hell dig ICBM, du skapelse av dårskap, ödeläggare av orimlighet.

Notera dock att mitt gråa spöken-tygmärke är en något omdesignad nyproduktion. Originalen verkar ligga på $175.

Notera även att nattens blixtskjutande död ändå ingjuter mer hopp och framtidstro än det orangea kuvertet i bakgrunden. Jag har börjat planera för hur jag bäst ska bevara mina umbärliga organ för en möjlig försäljning i framtiden. China, I’m calling you.

Olivia Obliteration: Var ska du sätta den här, på västen?
Cornelia: Nej! Du ska väl sätta något så snyggt på ett lika snyggt plagg, inte den apfula västen?
Olivia Obliteration: Men jag tycker västen är snygg…
Jag: Pappas flicka.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Did you know.....I collect Russian Space exploration memorabilia.

I think it's age that does this. Only so many records in the world!

Herral de Santina sa...

I did not but I should’ve seen it coming.

Anonym sa...

lite dead moon stuk

Anonym sa...

I justify it by saying that it's an anti-americanisation statement. The space race was won by the USA, but only because of the moon landing and that...might have been faked. So if they USA lied about that to win over the world, what other lies do they employ!!! 9-11!


....but really it's because I like the little spaceships.

Herral de Santina sa...

Anonym: Dead on.

Elk: I’m aiming for these: http://cgi.ebay.com/4-ICBM-pins-USAF-SAC-Cold-War-Minot-/360346419934?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item53e65202de%23ht_500wt_1156

Pär Arvidsson sa...

Har också kollat lite på WWII patchar, man blev ju lite sugen efter Band of brothers. Dock har jag ej tagit steget fullt ut. Lite mesigt med allierade dock, finns det inga snygga tyska förutom totenkopf-skallen tro?

Herral de Santina sa...

Sluta. Jag måste ha några gränser av anständighet kvar.

Erik sa...

Du har garanterar redan sett det men om inte så kolla upp 1944shop.com. Kopior iof men the real deal kan vara dyrt för en småbarnsförälder, fråga bara undertecknad...

aries sa...

efter en snabb blick på kuvertet känns "rostlund" som ett väldigt hårt namn