måndag 7 februari 2011

När jag ser en carpe diem-tatuering osäkrar jag min Luger



Här är en blogg som får mig att önska att jag hade noll (0) tatueringar. Investera i laser – check.

Eftersom min rimlighetsdetektor är helt skev och felkalibrerad på grund av verklighetens olidliga orimlighet, greppar jag inte om bloggen är ironisk eller uppskattande.

Min vän Manuela, som smashade in tipset, har följande teori:

1: Allvarlig. Tjej, 24, som pluggar mode och gillar lite ’alternativ’ (ej rockig) stil. Lyssnar på band som är hypade för tillfället i brittisk musikpress (The Libertines, The Kills) och läser Elle, Cobrasnake och en miljon modebloggar.

2: Ironisk. Drivs av någon med fantastisk läggning åt svart humor som får sig ett gott skratt varje gång nån trycker ’like’ på en post på Facebook.

Tyvärr tror jag alternativ 1 är korrekt.”

Vad tror ni? Någon som vet?


Uppdatering: När jag fantiserade ihop titeln på det här inlägget, hade jag inte gått särskilt långt tillbaka i Tattoologist. Nu har jag det. Därav bilden ovan.


Olivia Obliteration lär sig vad en ”Imse vimse spindel” är genom tatueringar samt en plastspindel från Spiders.

17 kommentarer:

johan, aka trixy sa...

fast libertines är väl inte såvärst hypade just nu?
dock jävligt bra

Joel sa...

Tjuvlyssnade på ett kompispar där killen sa att han skulle tatuera sig: "Veni, vidi, vici" över magen. Tjejen svarade att hon planerade göra "Follow your destiny" i nacken varpå killen sa att "Det är viktigt att tatuera in saker som betyder något".

Fast frågan är ju likväl varför tatuerare går med på att göra såna här kräkiga grejer.

Herral de Santina sa...

Joel: Hyran ska in.

Att allt måste betyda ngt var en fas som folk förr i tiden gick igenom innan de fyllde 20. Därför har tex jag TVÅ Battery-tatueringar.

Numera har det för flertalet, tack vare ”Miami ink” et al, blivit ett permanent stadie av meningslösa floskler som förevigas på huden.

Ungefär som de där fruktansvärda texterna som alla lifestyleinredare ska krydda med: www.vinylahem.se, www.ikabostickers.se

J sa...

Ska det läsas som W-anchor?

http://rodeo.net/tattoologist/files/2011/02/tumblr_lg0dba6gVC1qes374o1_500_large.jpg

Alisson Mosshart sa...

Libertines och The Kills har inte vart hypade på minst 6 år.

Anders sa...

http://ugliesttattoos.failblog.org/

Anonym sa...

J: Det ska nog va Wanker..

Lisa sa...

Så till den största frågan: Varför har tjejen på bild 2 (i länkade bloggen) tatuerat in den gamla Konsum-loggan i nacken?
Är tatueringen från den gamla goda tiden, Konsum-anställd for life, liksom? Vill hon dissa Coop för att de är för moderna? Och varför har hon missat ett streck? Så många frågor, så få svar.

Herral de Santina sa...

Jag måste fråga om den där bloggen är seriös alltså, jag får ingen rast och ingen ro förrän jag vet!

martin sa...

Rätt hundra på att det är fullt seriöst. Glöm inte, tatueringen är en accessoar idag. Detta är den cleana, självförverkligande imageversionen av det som i deras ögon fram till ytterst nyligen var synonymt med kriminella/sjömän/kriminella sjömän. Eller fetlagda svennar med Yosemite Sam eller Snurre Sprätt på överarmen.

Lasse Berghagen sa...

Den gamla "konsumsymbolen" är också det matematiska tecknet för evighet. Suck.

Anonym sa...

…och nu snart som bok: http://www.tattoologist.com/2010/06/1-year-book-project.html

ÄNTLIIIGEN!

Lisa sa...

Lasse: Ska uppenbarligen aldrig försöka mig på ironi i en kommentar igen. Suck.

Herral de Santina sa...

För övrigt vill de inte godkänna min kommentar där jag undrar om bloggen är seriös eller ironi.

Cecilia sa...

Hahaha fy fan vilken smörja, i princip varenda bild får mig att skämmas!

Sulla sa...

Hittade en blogg i din smak, speciellt det här inlägget (och ffa kommentarerna): http://favoritchrillan.se/2010/august/tattoos.html#comment

Herral de Santina sa...

Heilvete Sulla, du hatar verkligen mig och älskar verkligheten.