onsdag 29 oktober 2008

LSD-estetik, indiska efterrätter (ett luftslott) och Linda Isacsson


En haj med slips attackerar en sjöjungfru

Elina med en bläckfisk. Hatten av!

Den beryktade eremiten: en krabba

Fåfäng sjöjungfru som visar brösten samt en stirrig tjackfisk

Det glada redaktionsgänget: Emilia, Lisa, Elina, Mattias, Johanna

Mattias efter en lyckad sms-konversation med Nils Petter Sundgren

Indisk efterrätt i plastkopp

Tack vare en lyckad kylskåpsfärsäljning hade jag fått ihop en liten festbudget, som filmfestivalens två redaktioner satte sprätt på igår. Kvällen inleddes med middag på Indira och avslutades med drinkar på Vampire Lounge. Mycket gemytligt.
Jag kan rekommendera alla att besöka Indira. Inte för maten (ok) eller servicen (nja), utan enbart för att vägg- samt takmålningarna i källaren saknar motstycke i den västerländska konsthistorien. Jag bifogar fotobevis. Konstnären måste ha petat i sig enorma mängder narkotika innan det här jobbet utfördes.
Lisa ville toppa middagen med en efterrätt, och beställde in en indisk specialitet för det facila priset 25kr. Det hon fick in var en liten plastkopp med grädde i. Inte för att man förväntar sig särskilt mycket för den summan, men lite ska man väl ändå kunna begära som restaurangkund. Kyparen som bar in den bad faktiskt om ursäkt och sa att han sagt till chefen flera gånger att den här efterrätten är en ren blåsning. Han uppmanade oss att klaga hos ledningen. Emilia, arg på livet som hon är, förde fram Lisas klagomål till kökschefen. Han viftade irriterat bort henne och inget gott kom av situationen. Förutom att vi gick vidare till vampyrhaket då. Emilia var mäkta förvånad över att jag beställde in Strawberry Daquiris på löpande band. Omanligt!

UPPDATERING: Mot slutet av kvällen började vi dra historier om vilka kändisar vi haft ihop det med. En av oss har varit ihop med Ulf Lundells son (inte jag), och en annan har dejtat sångaren i ett halvstort svensk indieband (inte jag). Jag toppade dock allt genom att berätta när en gravt berusad Linda Isacsson hånglade upp mig. Hon vill ta med mig på efterfest. Men hennes sällskap sa blank nej, med motiveringen att hennes kille i Italien skulle lacka, och drog bort Linda från min famn. Istället gick jag ned till kajen, där jag fick spö av en jättestor, halvnaken båtraggare som försökte slänga mig i vattnet. Så istället för att efterfesta med en före detta Fröken Sverige fick jag tillbringa ett par timmar på akuten. Ett nerköp, trots allt.

3 kommentarer:

The Fat Controller sa...

Vad gulliga ni ser ut. Men låter läskigt med spö-scenen vid kajen. Får lite filmiska associationer. Men det var nog inte särskilt filmiskt på akuten.

Tjipp//Fattie

Herral de Santina sa...

Det var ganska filmiskt på kajen. Speciellt dagen efter när jag åkte tillbaka för att hämta min cykel som blivit kvar. Man såg blodspåren där han släpat mig för att slänga mig i vattnet. Som på tv. Mina byxor blev förstörda, sämst.

Anonym sa...

Ojdå, ihop med mig, minns jag knappt....