måndag 27 oktober 2008

Marcus Birro vs. gravskändare


"Katrin vann över dig din lilla lus och nu gnager du väl på dina döda barns ben igen din snuskige lille italienske dödgrävare. Jag hoppas innerligen att du dör snart och då ska vi pissa på din grav innan vi skändar den fullständigt."

Jag är mållös. Sådant bittert och mustigt hat renderar hela min black metal-samling totalt värdelös. För att inte tala om min blogg. Lus? Dina döda barns ben? Dödgrävare? Bringing back smädelser från 1920-talet ser jag. Imponerande. För en fullgod summering av detta ovärdiga, menlösa mediaspektakel rekommenderar jag min vän Dagger Deb. Själv får jag en underlig lust att se, och tänka på, filmen ”This Night I Will Possess Your Corpse”. Det är något med hotet om gravskändning som får mig på rätt humör.

UPPDATERING: Jag kan inte släppa tanken på den här brasilianska skräckrullen från 1967. Förutom ”This Night I Will Possess Your Corpse” är ”Esta Noite Encarnarei no Teu Cadáver” även känd under följande titlar:

”This Night Will Make Your Corpse Incarnate”
”Tonight I Will Eat Your Corpse”
”Tonight I Will Enter Your Corpse”
”Tonight I Will Make Your Corpse Turn Red”
”Tonight I Will Paint in Flesh Colour”

Alltså: vilka… jävla… titlar! Blir det coolare än så här? Knappast. Varenda en av dem är ju som klippt och skuren från ett bestialiskt och ockult skivkonvolut. Första delen i Coffin Joe-trilogin, ”À Meia-Noite Levarei Sua Alma” från 1964, kan dock bara stoltsera med en engelsk översättning: ”At Midnight I’ll Take Your Soul”. Räcker bra så. Stenhårt. Missa inte att vi kör den avslutande filmen om Coffin Joe, ”Embodiment of evil”, på filmfestivalen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den judehatande alkoholisten vs. Alex Schulmans ex.

Herral de Santina sa...

Jag känner att det är dags att damma av den här gamla filmsloganen:

Who will survive, and what will be left of them.

Andréas sa...

Tack för tipset om "This Night I Will Possess Your Corpse", men har du någon koll vart man kan få tag på den? Hittade den på www.strangethings.nu men den var tyvärr slut där.

Herral de Santina sa...

Kolla http://www.subdvd.com. De har precis släppt en box. Själv laddade jag ned dem via mininova.org igår...