fredag 19 mars 2010

”It's black Friday/Cut the devil hair on the floor”

Vännen Dennis har blivit en kollega i dubbel bemärkelse: Först i bloggosfären, sedan på Bladet. Han utlovar noll procent ”banala vardagsbetraktelser” och planerar att ”faktiskt skriva saker” fyllda med ”relevans”.

Jag utdelar dubbelt kudos och kontrar med hundra procent banala vardagsbetraktelser.

Familjen Röstlund Jonsson har klippt sig Hos Tomas.


Cornelia drar igång hårt och ser ut att hamna i de nukleärt vindpinade ödemarkerna mellan Mantas och Thunderdome.


3 (!) blekningar, en toning och 8 timmar senare ser det ut så här.


Själv landar jag här och får tre omdömen:
1. Cornelia: Niels i Tribal Ink.
2. Jonas: Sonic Syndicate-light.
3. Death Row-Henrik: Hardcore Superstar.

Uppdatering:
4. Ika: Emo.


”War is a black hole to avoid
The realities of war are so disturbing

The declare it but they don't hear the cries of fear

War is a black hole to avoid

Mutilated corpses and charcoal flesh
Litter the battlefields
But their dead bodies are not to be found

War is a black hole to avoid”

På tal om Dennis har han och Andrés nya band gjort en frän video – se den här. Den får mig att tänka på nedstående alster, minus hästar och soldater då. Nog tycker jag att de kunde ha kostat på sig lite hästar där uppe i den norrländska vargavintern.

11 kommentarer:

Anonym sa...

samtliga tre iakttagelser stämmer

dessutom ser du minst tio år äldre ut nu

Per B sa...

Snygg Chrille P-imitation du gör!

Herral de Santina sa...

Per B. Andra personen som säger det, orimligt oriktigt!

Blogg och Svärd sa...

Scott Carlson!

johan, aka trixy sa...

sho,
jag har ju aldrig lyssnat särskilt mycket på lyxzén och de han gjort,
men fan vad hooked jag blivit på invasionen.

Seb sa...

Jag säger Peter Krause i Six Feet under-eran när han var som mest sliten kombinerat med ovannämnda Chrille P.

SS sa...

Ser man sådär kriminell ut av att klippa sig tror jag att jag skiter i det ett tag till...

(Är det bara en slump att ordverifieringen vill att jag ska skriva DEMON?! Läskigt.)

Parne sa...

Äh vafan...Misfits/Sisters of mercy. Och Scott Carlson.

Unknown sa...

Glöm inte att jag gav dig beröm för den klockrena Christer Pettersson-uppsynen.

Herral de Santina sa...

Nej nej, aldrig. Varför är inte du på Vader?

SS sa...

"Äh vafan...Misfits/Sisters of mercy."

Yxan. Du ser ut som Yxan.