torsdag 11 mars 2010

Bög, mamma, kines, Misfits


Baby hates the Katrin.

Tack vare pigg bebis och Cornelia har jag fastnat i Vakna med The Voice. Olivia struntar i själva programmet, hon vill bara upp och röja i ottan. Cornelia, däremot, hon älskar Josefin Crafoord. ”Det är en riktig brutta det”, säger min fru om Josefin, vilket känns sådär när jag ser den här videon.

I alla fall – Katrin Zytomierska är i The Voice-studion och sprider svavel en gång i veckan. Om henne har jag skrivit mycket ont. Jag tänker inte vika från den linjen nu, även om jag på sista tiden börjat skönja lite mer försonande drag i Katrins karaktär.

I morse öste hon en skopa ovett över nya säsongen av ”Hollywood-
fruar”, som sig bör. Även om koalan Maria Montazami är sååå snäll och tilltalar bögen i mig är själva programformatet en otidsenlig, förlegat freakshow.

I första avsnittet, som jag till och med sett å tjänstens vägnar, är det två stormrika äldre tanter i leopardtajts som förnedrar unga män. De håller en bartenderaudition där de arbetssökande killarna får ta av sig klädrna och paradera framför två par granskande pensionärsögon. Högljutt sätter fossilerna betyg på lammköttet, diskuterar för- och nackdelar, klämmer lite här och där. ”Är han lite tjock här, är han inte lite tjock?”

Detta tycker Katrin Zytomierska är orimligt. Djupt förnedrande. Hon förklarar att det aldrig skulle lira om könsupplägget varit omvänt, att några äldre gubbar slemmat runt på samma sätt med yngre damer.

Sedan målar hon upp ett scenario där hennes sambo Bingo Rimér och Färjan-Håkan håller betygsättande, äckelauditions för unga snärtor, att det då skulle bli ramaskri.

Men – är det inte exakt den typen av könsbunden, sexuellt betingad förnedring som Bingo Rimér byggt sin karriär och sitt imperium på?


Mer morgon-tv: Andreas Johnson sitter iklädd Misfits-tröja i soffan hos Malou. Tröjan är skitsnygg. Har jag blivit galen?

12 kommentarer:

Kim Jong Il sa...

Hahaha the Know Your Lössläppt nakenfotografs extraknäck!

Snutgrepp sa...

Misfits tröjjor på otippade kändisar på TV förvånar mig inte längre efter att ha hört Rickard Olsson på Vem vet mest säga "Misfits är för övrigt också ett bra punkband" efter en filmfråga om filmen the Misfits. I samma program drog han även en till punkreferens, kom inte ihåg ifall det var om Stooges eller Ramones.
Sen måste jag även säga att jag är i chock efter youtubelänken med Josefin Crawford. Helt sanslöst. Som 90-tals ZTV på syra.

Anonym sa...

Ang. Rickard Olsson: har hört att han är vinylfreak av rang. Samlar obskyra garage-sjuor tydligen. För övrigt är ju Misfits-tröjorna i allmänhet jävligt snygga.

Anonym sa...

Ricky Olsson är ju cool som fan, kändiskåt å ball.

Petri sa...

Urban Outfitters säljer Misfits-tröjor... bara en sån sak.

Herral de Santina sa...

Tröjan såg ut som ”Die die my darling”-designen på svagrosa t-shirt.

vegan power sa...

misfits: höjden av obskyr skivsamalarmusik, nej kanske inte sen metallica gjorde cover på dem i början av nittiotalet. hur kan ni förvånas?

Herral de Santina sa...

Jag är inte förvånad över DET. Bara över att jag tyckte att den var snygg.

Anonym sa...

Fy fan alltså.
började läsa din blogg när du postade nazi-kungen men det här var det meningslösa svenne-skitinlägget ja nånsin läst.
Ja sluta försöka ha nån sorts alternativ-cred när du ändå bara bryr dej om skräp-media å blåsta programledare i skitprogram.
Kanske är nån slags straight-edge beteende att sitta hemma å glo på femman å klaga på hur dåligt det är, inte vet ja. men för faaan!

/grymt besviken snubbe

. sa...

Grymt besviken snubbe=grymt underhållande snubbe.

Kim Il Sung sa...

Besviken bög - VÄL RUTET!

Annars tycker jag själv att kopplingen mellan en nazistknug och Katrin Zatanista är glasklar och spikrak.

Anonym sa...

Appråpå tv personlighter som samlar på obskyra singlar och liknande. Skummade nyligen igenom boken "Pet sounds i våra hjärtan". I en intervju med "Kobra" snubben nämner han hur jävla mycket han gillar Forbidden Tigers 7" som är släppt på Savage Records. Blev lite paff över att han gillar sån bra skit!