torsdag 30 september 2010

Birro, bögar, brudar: Attack! Attack! Attack!

En kommentar gör mig uppmärksam på senaste ”Korrespondenterna”. Ni bör se programmet här. Genast. Jag gjorde precis det. Inte för att jag blev förvånad, men jag blev ändå illamående.

På grund av detta samt samma kommentar som ovan, kör jag en repris på den här matiga bloggosfärattacken:

”Foucault FTW: Marcus Birro gråtrunkar upp sin patriarkala förtryckarkuk till ståfräs i DN”

Gudstro utan kvinnoförtryck är som nazism utan det minsta lilla rashetsande – hä ä ba int samma sak.

3 kommentarer:

johan, aka trixy sa...

såg du honom på babel ikväll?
otroligt jobbigt

Herral de Santina sa...

Icke. Vad gällde saken?

johan, aka trixy sa...

litteraturkritik,
han var naturligtvis sne över en recension och vägrade diskutera annat än sin egen person samt att kultursidorna (enligt honom) inte anpassas till verklighetens folk yadayada