torsdag 16 september 2010

Verklighetens volkssturm vol. 138, a.k.a. tut-tut

”Kristdemokraterna har det tyngre. Kärnväljarna vill ha mer Gud och färre homofiler, mer kristendom och mindre religion i skolan. Men sådant kan inte Göran Hägglund föra fram offentligt. Han låter sina kärnväljare gå under pseudonymen ’verklighetens folk’, och när Jimmy Åkesson, sverigedemokraten, vill låna uttrycket svarar Hägglund med att märkesskydda det. Nästa steg blir väl att märkesskydda själva verkligheten.”

Hammaren exakt på den jävla spiken – här. Och här recenserar Fredrik politiskt klotter. Gilla!

I övrigt: Ett av banden till Roadburn 2011 är något i absolut fucking hästväg. Det tar i att säga det, men Guds kuk – vad jag väntat på denna kyliga återförening! Och med tanke på att de bara släppt ett enda lysande album, så vet du att de bara kommer att spela bra skit.

7 kommentarer:

Pär Arvidsson sa...

Jag kommer hem från Malaysia den 14e vad det verkar. Ska ändå försöka mig på att hinna åka ner till Roadburn. Med lite tur mellanlandar vi i Amsterdam eller Frankfurt på vägen hem och då hoppar jag nog av där.

Herral de Santina sa...

Ja, trots allt konstfjärtande är det bästa festivalen.

mynameisgod sa...

Kylig återförening och bara ett album, vågar man hoppas på Winter?

Martin sa...

Jag tippar på att om 4 år kommer...
a) antingen kd tappat så många till sd att dom inte kommer in i reichtagen (osagt om sd gör det ändå)
eller så
b) uppgår sd i kd.

Kom ihåg var ni läste det först! Som en bloggkommentar!!!

Martin sa...

Jag tippar på att om 4 år kommer...
a) antingen kd tappat så många till sd att dom inte kommer in i reichtagen (osagt om sd gör det ändå)
eller så kommer
b) sd ha uppgått i kd.

Kom ihåg var ni läste det först! Som en bloggkommentar!!!

Mattias sa...

Ja, kom igen nu. Pratar du om Winter här? Annars hoppas jag att Greg och Stephen drar ihop Teeth of Lions Rule the Divine.

Herral de Santina sa...

Jag skulle gladeligen få in SD om det betydde att KD åkte ut.