torsdag 3 mars 2011

The Abused: Just another fool

Jag pratar med en snäll kvinna på PP Pension och försöker förstå ITP versus ITPK versus min mentala status. Det går sådär. Jävla djungel.

Jag hatar dig, vuxenliv och valfrihet.

USSR och DDR kom tillbaka. Allt är förlåtet.

Hon säger att ”sedan XXXX har vi dig registrerad då du började jobba på XXX, som via kollektivavtal betalar till din pension”. Jag frågar om det kan vara så att någon tidigare arbetsgivare kanske också betalat för min ålderdom, trots att det inte funnits kollektivavtal då det varit väldigt små arbetsplatser.

Visst kan det vara så – om jag knegat för ”människovänliga chefer som bryr sig om sina anställda och frivilligt betalar in”.

Jag förklarar att tyvärr har jag fram till relativt nyligen bara arbetat för människofientliga bossar som hatar sina anställda. Hon skrattar gott och säger ”jo, några sådana har jag själv jobbat för i mina dagar”.

Bara apropå debatten som rasar här på IJCHE.

5 kommentarer:

Gurgel sa...

Ja gud, valfriheten är ett fruktansvärt gissel numera, man blir mörkrädd

Ol Dirty Mustard sa...

Apropå DDRT och USSR läser jag ofta IJCHE som JUCHE

Herral de Santina sa...

ODM: Undrar om det säger mer om dig eller mig.

DRI, COC, MDC, OLD, VIP, CSI etc.

Anonym sa...

något helt annat:
hur många pressar finns det på Ghosts LP.
står massa olika på tradera när man kollar. är det en eller två pressar som gjorts?

i övrigt. vilka har kommit över graveyards 7" Hisingen blues?

/julie ruin

Herral de Santina sa...

Saxat från Rise ABoves hemsida:

Coloured vinyl editions;

x 400 Solid Blue and x400 Clear with Black speckles. SOLD OUT

x 300 Purple and x 300 Tri-colour - Red, White & Blue. SOLD OUT

x 300 Green with Black splatter and x 300 Clear SOLD OUT

x 500 Black in Purple AVAILABLE

x 500 Transparent Blue AVAILABLE

X 500 Clear with Blue splatter AVAILABLE