fredag 25 mars 2011

Tjack > kött



Idag publiceras min andra och sista gästkrönika på krogsidorna. Ni hittar den digitalt och viralt – här. Notera även vår nya snygga gruppbild där uppe till vänster, där jag bär en tröja från Sodom.



Och se vad som händer när jag söker på min frus namn – ni vet, hon som enligt de musikaliska och estetiska framfallen Adept ska knulla min ”bästa väns son” – i Aftonbladets bildarkiv.


Slayer, Hultsfred 2005. I bakgrunden syns jag och min bästa vän Rolf Mendoza, blivande dödsgris i Bastard Priest. Han har ingen son.

5 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Jag blir glad av att folk väljer att inte äta kött, oavsett vilken anledning de har. Det kan till och med få mig att gilla religiösa dårar (i alla fall pyttelite).

Mina egna anledningar, miljö och hälsoskäl, gör mig i så fall till hippievegetarian, men jag gillar ändå krönikan, då den tar upp ett viktigt ämne på ett sätt som drar uppmärksamheten till sig. Antar tyvärr att du kommer få sota för det i kommentarsfältet sen.

Gerda sa...

helvete så geni. ordet hippieångest såger allt. jag vill ha brunsås inte nån torr jävla qinoua!!!

Martin sa...

Hmmm tofuproduktion dödar väl massa djur har man hört? Bra artikel annars.

Herral de Santina sa...

Martin: Eh, va? Var har du hört det? Ponera att det är sant. Det lär ju inte döda ens i närheten så många djur som den direkta köttindustrin.

Eeelleeer…?

Martin sa...

Via ekosystemfuckup.
Men det är ju köttindustrin som använder mest sojaprotein också.