tisdag 15 mars 2011

Grevinnan och betjänten

Jag: Ja, det är ju svårt det här med vilken faktanivå ni ska lägga boken på. Är det för experterna och nördarna och de redan insatta, eller för svennebanan och den amatörmässiga mediaeliten? Björn af Kleen kommer att köpa den på grund av chockvärdet med black metal. Han kommer att förstå och uppskatta just det chockvärdet, men han kommer inte att förstå skillnaden mellan black metal och power metal om ni inte förklarar det väldigt ingående.
Ika: Men han behöver inte förstå den.
Jag: Pja, i och för sig. Det kvittar om Björn af Kleen inte förstår skillnaden mellan ett band som Watain och ett gäng cirkusclowner som Hardcore Superstar. Han lär ändå uppskatta en övergripande bok om hårdrockens mer extrema sida, det har du absolut rätt i. Jag förstår inte skillnaden på grevar och baroner, bara för att ta ett exempel från af Kleens värld, men skulle ändå vilja läsa hans bok.
Ika: Jag har läst hans bok och förstår fortfarande inte skillnaden på grevar och baroner.
(tystnad)
Jag: Jag tror det är så att baroner spelar i Amebix och grevar i Burzum.
(tystnad)
Ika: Okej… Det har du faktiskt jävligt rätt i. Du är rolig.
Jag: (snavar på en björnfäll)

Bisarrt internt för mediala metalfreaks – check.

5 kommentarer:

Jonathan Strandlund sa...

Hysteriskt roligt inlägg. Tack på alla plan.

Joel sa...

Bisarrt internt? Nejdå. Jag log!

Martin sa...

Är det bisarrt interna att många i underhållningsbranschen, ex Hardcore Superstar livnär sig som något de inte förknippas med, i deras fall cirkusclowner?

Herral de Santina sa...

Martin: Ha ha ha, touché.

Anonym sa...

ha ha "Circus clowns Hardcore Superstar" ¤like¤!

Hope you checked out my critique of them recently?

http://inquisitiveelks.blogspot.com/2010/12/why-harcore-superstar-are-boring-me.html

Played here a week or so ago, it was great! All the poser-rockers were there so my local pub was hair-spray and sunglasses free for the night! =)