torsdag 24 mars 2011

”Numbers are doubling in 88/Cause the people are starting to educate/Themselves their friends and their families/We’ll have a more conscious society”

På tal om Getaway Rock: Jag vet att det här egentligen är lätt patetiskt. Jag vet att det är en återförening. Jag vet att det är öppet mål att håna en bunt fyrtioplussare som turnerar världen runt under namnet Youth of Today, bara för att dra in lite större checkar.

Men det hjälps inte. Slutet på ”No more” ger mig rysningar på riktigt. Resten av det här klippet med, för den delen.


8 kommentarer:

Ola sa...

Tycker bara klippet förstärker bilden av ett Youth of Today i total förnedring. Så lamt så dåligt. Varför?

Herral de Santina sa...

Jag har ingen ursäkt. Kan bara konstatera rys.

Herral de Santina sa...

Fan Ola, med lite eftertanke: är du gjord av sten? Hur kan du INTE dras med i den frikyrkligt ariska gåshuden i ”Youth of today”?

k sa...

YOT Betydligt mer vitalt än de flesta 20åringar måste jag säga. Och de lär knappast bli rika på kuppen. 150 -200 betalande. - kostnad för hotell, transporter, Porcells hälsokost.
De flesta som klagar på att folk är sell-outs har ju för länge sedan "droppat edgen" börjat äta mejeriprodukter och spenderar en förmögenhet på att inreda sin lägenhet i retrostil

Herral de Santina sa...

Inte för att vara den som är den men…

Jag tror knappast YOT spelar på dörren. De har en garantisumma per kväll.

Boende står arrangören för.

Så även hälsokost.

k sa...

@138
de har säkert en garanterad summa, men vad jag ville belysa är att med alla omkostnader, mellanhänder och relativt få besökare så tror ja inte att de blir ekonomiskt oberoende efter den här turnén direkt

Den andra poängen är att de som "skriker" sell-out alltsom oftast själva har hyfsat välbetalda jobb (inget fel i sig) och inte bor i nångon nerpissad crust-squat direkt (om nu detta skulle vara nåt att sträva efter).

Dessutom står väl inte arrangören för hälsokosten hemma i NYC? ;)

nicke sa...

det är gåshud å ingenting annat!
som någon sa, det är sällan man ser ett gäng med 20 åringar med sånhär glöd, energi, och passion!
ola, är du bitter för att du inte skrev "flame still burns" eller?

Herral de Santina sa...

@K: Absolut. Du har helt rätt. Jag tror knappast att de blir miljonärer. Det sa jag inte heller.

Jag har bara extreeeemt svårt för återförenade band, inom alla genres.

Speciellt de inom den här falangen av USHC som gärna drar till Europa/Asien/Sydamerika och drar runt med en halv originalmedlem.

Och sedan kanske jag har lite extra svårt för Ray, då jag inte har ngn respekt för ngt han gjort de senaste, tja, 20 åren.

Men nej, jag tror inte de blir rikrika alls.

Och som sagt ser jag sjuuukt mkt fram emot att se dem på Getaway Rock. Hoppas de spelar på inomhusscenen.