torsdag 17 mars 2011

”Expurse of sodomy”



En helt vanlig torsdag, 07.15.

Röj i sängen innan förskolan. Utan förekommen anledning tittar jag på Olivia Obliteration och sjunger ”pleeeazure to kiiiill” om och om igen. Hon börjar klappa händerna hårt och extatiskt, sträcker sina små dinosauriearmar mot skyn och skriker ”yeeeeah”.

Så håller vi på ett tag.

Vilket är mycket märkligt då ”Pleasure to kill” är Kreator, och det som snurrar i bakgrunden är Sodom och liveversionen av deras ”Sodomy & lust”. Hur, och varför, transformeras sodomin till mordlust när den går genom mina öron in i hjärnan? Märkligt.



Seriöst: Vad betyder ”expurse”?

10 kommentarer:

Anonym sa...

The plot thickens: http://www.themetalinquisition.com/2011/02/news-flash-exodus-and-kreator-are.html

martin sa...

Jag är mest tagen av att du väljer att lyssna på Sodom 07.15 på morgonen. Liveplattan, dessutom - som innehåller ett av tidernas tveklöst suraste trumsolon.

Alexander. O sa...

Ska du bevista - Tortyr/ The Arson Project/ Jesus Cröst @ Grundbulten, den 1:a April?

Fredrik sa...

Det var väl inte märkligt alls. Tjejen har smak! Den skivan är fan hur bra som helst. 8)

Parne sa...

Noterat: Ett jävla klaviaturspel av något slag i ert sovrum. Jag är fan chockad. Är det en songbok med Richard Jävla Clayderman jag ser i bakgrunden? Jag är inte chockad. Jag är...beyond. Det här är...ORIMLIGT. Eller tammafan obskyrt. Ob-Jävla-Skyrt.

Sodomy and lust. Det är bara förnamnet med den där tyska jävla porrinteriören. Säng i svart smide dessutom. Jo, ja tackar.

Usch.

Ingen skugga skola dock falla över den perfekta skapelsen i centum på bilden.

Herral de Santina sa...

Parne: Ta det piano!


Är Clayman obskyrt? Eliiit.

Parne sa...

Haha...Kudos.

Tre-R sa...

Det är inte alls märkligt, du lyssnar på Sodom och kommer att tänka på hur ett mycket bättre Sodom skulle låta och vips tänker du på Kreator.

Herral de Santina sa...

Martin: Det är ALLTID läge att lyssna på Sodom. Oavsett tid på dygnet.

Alexander O: Det tror jag med största sannolikhet inte. Borde jag göra det?

Tre-R: Öppna dörren så du kan ut och cykla.

Alexander. O sa...

"Alexander O: Det tror jag med största sannolikhet inte. Borde jag göra det?"

Ja.

http://www.youtube.com/watch?v=I9-KxecjH0U

Blir nog ett hett roligt evenemang. Jesus Cröst är ju våldsamt finurliga små huliganer dom också. checka - 'Tot' o '010' med Jesus Cröst, det är sköna små verk.

http://www.youtube.com/watch?v=3uKpmTZ1Lls

You know it's gonna be a blast!