fredag 18 september 2009

Fredriks releaseparty: En odyssé i bilder, missade photo op’s, a Crass Sex Vid Suicide och etniskt mångfald

Min vän Fredrik hade releasefest för sin nya bok ”Strage txt”. Kalaset ägde naturligtvis rum i en backficka, vilket på 00-talet är det svartaste av det svarta för media-Sthlm. En backficka är helt enkelt schnerty as fuck. Så Kåken på Restaurang 1900 såg ut så här i torsdags:


”Vi pissar på er väldigt bildat/Och pekar och säger ’förvildat’/Super på dyrt vin/Lyder våra magasin/För vi är eliten/Och du är väldigt liten/Vi är eliten


Fredrik intervjuas på scen av man i randig tröja. I Just Can't Hate Enough namncheckas som inspiration och den ledande bloggen för ”väldigt, väldigt extrem metal och gulliga djur”.

Mitt entourage Ika och Vejde var tvungna att blada hem illa kvickt för babyhäng, så jag hann inte ens ta kort på dem. Men de var supersnygga. Istället tog jag kort på ett annat snyggt par:


Nima och Ametist.


1.5 x icke-svenska metalalibin på den vitaste av vita synthfester: Krillebus och Nima. Jag testar ny look med Mat-Tina-leende.

I övrigt diskuterade jag och Vejde band som är bättre i teorin och som koncept, än i den musikaliska praktiken. Jag hävdade Suicide, han höll inte med. Vi enades om Crass. Och Per berättade att Sex Vid kommer hit den 1 december. Ingen lokal är bokad. Jag försökte peppa honom att sätta upp dem på just Kåken – vilken fantastiskt stormande hardcoreafton mitt i city det skulle bli! Per tyckte det lät svårbokat.

Tyvärr missade jag Agent Side Grinder då jag åkte hem tidigt till mina två vackra damer. Väl där kräktes en av dem på min japanska original-t-shirt från Guerilla Incendiary Sabotage Mutineer.
Aaaawwww…


Olivia, aka Sköldpaddsfejs, och Cornelia.


”Vi ryggdunkar varandra när vi möts/Och bryter sinsemellan vårat bröd/Skriver avtal med varandra/Förskingrar, plundrar och förhandlar/Vi är eliten med helt egna regler”

Sköldpaddsfejs viftar likt en Bond-skurk irriterat bort alla regler utom sina egna. Soundtrack: Den mycket kompetenta Venom-samlingen ”In memorium”.

9 kommentarer:

Tomas sa...

Grymt med Sex/Vid! Drygt att det är på en tisdag bara. Jobb är ett helvete ibland.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
bowbara sa...

heter hon ametist? på riktigt?

Herral de Santina sa...

Ja, såvida hon inte ljuger. Och internet ljuger: http://www.sr.se/cgi-bin/sidor/amnessida.asp?ProgramID=2842&grupp=3871

och internet skulle aldrig ljuga.

Anonym sa...

Din GISM-tröja blev besudlad? Dagens ungar… Ingen respekt.

Letade efter bandet på Myspace… och fick detta antiklimax här: :S
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.channel&channelID=79732003

/Ironfist TatsuNima

Herral de Santina sa...

Mkt underlig video. Testa här istället: http://www.myspace.com/guerrillaincindiarysabotagemutineer

Börja med ”Death exclamations”·

bowbara sa...

jaha där ser man. själv har jag en morbror som heter granit.

Lina sa...

helt sjukt galet! här surfar jag runt på olika bloggar och din dyker upp,börjar läsa, håller med i mycket och fortsätter läsa dina inlägg bakåt i tiden...så ser jag denna bilden där du finns med, det är ju du! Christoffer, Umeå rätt coolt att det var just din blogg jag började läsa! Vilken fantastisk söt dotter ni fått! Grattis grattis från ett gammalt ex ;-)

Jocke sa...

Gillar Nimas Dream Theater-look, som han så ofta har.