onsdag 19 oktober 2011

Soup heil: Bli en vinylvinnis utan krångel

”Vad är det här? Den ska jag allt lägga mina små syltfringrar på…”

”…jaha, en cover på ’Under my wheels’ alltså, jo jag tackar! Undrar om den är lika bra som den version Alice spelade in med Axl och Slash till ’The decline of western civilization part 2’-soundtracket.”

Tre dagar utan en insats i bloggosfären. Det är den längsta paus IJCHE haft sedan starten för drygt tre år sedan. Inte okej.

Jag försöker nu chockstarta med en vinyltävling, och hoppas på att livsnjutandet ska återvända.

Tävling
De:Nihil Records har släppt Dead Man och Spiders på var sin sjutumssingel. Jag lottar ut två paket innehållandes båda släppen.

Så här vinner du:

Johan, Nina, Lovisa, Sandy.

Igår var jag hos Lovisa…

Soppa.

…hon bjöd på middag i sitt grandiosa kyffe med rävjaktstapeter på Östermalm…

Den gamla skolan.

…sedan gick vi på ett antikt murvelhak där det kändes som att vara på ett bibliotek…


Ika, Krillebus.

…och efter det fick jag åka och lösa ut en kulturjournalist utan pengar, från en finkrog på Kungsholmen. Det kändes än mer old-school.

Frågan: Hur många var vi kring bordet och vad åt vi för typ av soppa?

Lämna ditt svar och ditt soppgissning som kommentar. Glöm inte att även skriva din epost. Jag drar de två som kommer närmast när det gäller djuptallrikens innehåll. Kör!

24 kommentarer:

G sa...

5 pers, trattkantarellsoppa

gustav.hs@gmail.com

Släggan sa...

Kikärtssoppa med saffran,curry, svamp och rödlök. cenny_dynamite@hotmail.com

Jonathan Strandlund sa...

5 st kring bordet. Soppan innehöll: Svamp (murklor och kantareller), curry, purjolök, creme fraiche, salt, peppar, vitlök och en skvätt grädde. jonathan@etm.nu

ulfmorgell@hotmail.com sa...

6 glada som mumsar champinjon- och trattkantarellsoppa.

Anonym sa...

5 pers,kantarellsoppa! gissar på att det bryntes upp lök och kantareller, för att sedan skvätta på vitt vin, lite grönsaksfond... grädde,mjölk. salt.peppar.... den är lite gul i för sig. Kan den innehålla saffran? järvt i så fall! /("carl-jan")

rikard1234@hotmail.com

Andréas sa...

7 stycken runt bordet och det ser ut som en champinjon- och kantarellsoppa.

Per B sa...

Ni var fem personer och åt en kantarell/champinjon/curry-soppa.

Stones sa...

Ni var fem runt bordet, då inklusive dig och ni äter en Svamp och löksoppa. jss[@]algonet.se

Anonym sa...

sex pers åt svampsoppa

Sideshow Bob sa...

Min högst okvalificerade gissning är att ni var sex personer runt bordet och åt någon form utav pumpasoppa med tillsatser utav svamp.


Robin.RingqvistsnabelAhotmail.com

Lukin sa...

Runt bordet: 5
Soppa: Kantarellcurry

Herral de Santina sa...

Väntar med att publicera tills jag har två vinnare. Hittills är det bara EN som gissat helt rätt. Svampen plockar alla, men själva soppan går ni bet på!

fredrik sa...

Jordärtskocka!

DK sa...

Dckarlsson@gmail.com

Ni var 5pers till bords och åt svampsoppa.
jag gissar:
500gram färsk eller fryst svamp.
1 gul lök eller purjolök, finhackad.
6dl vatten och 5dl sojamjölk alt 9dl vatten och 2 och 1/2 dl sojagrädde.
2 Vegetabiliska buljongtärningar.
3msk vetemjöl.
Hackad persilja och/eller gräslök.
Några droppar sojasås eller paprikapulver.

Rikard sa...

Jag säger att ni var 5 runt bordet och att soppan är svamp och jordärtskocka.

fredrik sa...

Pumpa!!!

08 sa...

Jag såg ju spiders i fredags och vill såklart ha vinylen... så jag ger mig på en göteborgsinspirerad ledtråd och säger Gulbetssoppa med kantareller och 5 personer runt bordet... ge mig nu vinyl! Maila till machorosa@live.com när jag har vunnit

214shark@spray.se sa...

Soppa på Jordärtskocka garnerat med svamp. 5 runt bordet. 214shark@spray.se

Rikard sa...

Jag gissar på att ni var 5 personer och att det var en pumpasoppa som det var svamp i.

rikard.granbom(a)gmail.com

Anonym sa...

svampen är kantareller och det är en saffransoppa. ni är 6 st kring bordet, med tanke på att det är ett antal av 6 tallrikar. ha de.
mail. catweeen@yahoo.se

Getvarg S sa...

Ja men va fan, vågar jag gissa att det är någons lags soppa gjord på potatis, lök, creme fraische/grädde och evt en bit chevre? Men det är kanske för mycket djurprodukter i? FAN, jag är asdålig på att göra soppa!

Sofie sa...

6 st runt bordet. Sötpotatis-soppa med kantareller. Kanske? Eller pumpa-soppa!

Elektronisk postadress: sofie@succe.info

Andreas sa...

Jag gissar på att det är en pumpasoppa med kantareller sådär snyggt på toppen. flyktsoda@gmail.com är mailadressen.

Anonym sa...

5st
Kantarellsoppa.

sonicsmith100@gmail.com