tisdag 20 juli 2010

Livsnjutare: The game of the arseholes

Jag älskar Chris Holmes. No homo.

Orimlig konversation på en nöjesredaktion ca. 13.08.

Jag:
Kolla Ninas bylinebild i senaste Klick, där hon hajpar Hultan. Hon hoppar bredvid bildtexten ”dansa dansa dansa”. Hoppar!?
Sandy: Just ja. Käck bylinebild. Livsglad.
Jag: Brud = livsglad. Givet.
Sandy: Just ja, du anser att alla kvinnor är livsnjutare av naturen. Alltså är jag också livsglad.
Jag: Precis. Du är en veritabel Mat-Tina up in this motherfucker.
Sandy: Jag och Mat-Tina – själsfränder. Stekarna i Båstad då. De är ”livsnjutare”. Det du. Män som njuter av livet, sjukt.
Jag: Män som njuter av livet är bögigt. No homo.
Sandy: Typ, män är bara lyckliga när de får vara med andra män…?
Jag: Nja, mer att det är feminint att njuta av livet. Så alla män som njuter = bögeri.
Sandy: Ha. Ok om jag bokar in dig för seminarium på Pride?
Jag: Pride = jag i ett nötskal. Kör, bara kör.

Livsnjutare. Fortfarande den sämsta sortens njutare.

1 kommentar:

Pär Arvidsson sa...

Livet är en prövning på väg till den eviga vilan. Svårare än så är det inte.