torsdag 29 juli 2010

Försäkringskassan FTW


Jag har börjat hugga mig in i Försäkringskassans djungel inför min stundande föräldraledighet. Känner mig som kadavret ovan, som hälsade alla anställda välkomna till jobbet i morse. Det lättar på trycket att läsa kvällstidningarnas rubriker med death metal-röst modell Corpsegrinder. Som den här:


”Jag har inte en enda vän och inga möbler. Jag sover på golvet. Mitt liv är ett helvete i Stockholm.”

Låter som valfri trve black metal-intervju i Close-Up.

Det hjälper även att hitta suveräna nya band – som låter gammalt. Niech żyje Polska!

2 kommentarer:

Petri sa...

Jag har också precis börjat att försöka sätta mig in det hela och känner bara att jag vill hugga mig i ögat med pennan. Pojkarna kom ju 4 veckor tidigt så det är bara att börja om från början. VAB istället för semester där, arbetsgivaren betalar här, FK pröjsar dittan, försäkringsbolaget dattan. Oy vey...

Sev sa...

Jag hatar dom. HATAR.