söndag 11 juli 2010

Getaway rock: Den lokaljournalistiska vinkeln


Sammanslutning på en ljugarbänk. Kända från bloggosfären, Vice-omhuldade black metal- och konstprojekt samt Melodifestivalen.

"Calvera Conspiracy från Brasilien är självklart influerade av anfäderna Sepultura – Trash-legenderna som satt etnisk metal med utveklad polyrytmik på kartan och Brasilen som land på alla metalälskares läppar för sisådär 20 år sedan. Men här är det rakare och yngre, nya tider. Atmosfären i musiken byggs runt onda riff och pipande gitarrer som körs genom mer än tre pedaler. Det är en kakafonisk upplevelse med smaskiga detaljer och noga beräknade låtar."

Ursäkta - etnisk metal? De två övriga felen bryr jag mig inte om att peka ut. De är tämligen uppenbara. GD FTW! Men det är respektingivande att samma tidning på annan plats smyger in en rad om att "Lemmy drar en lina speed". Det ser du inte varje dag i svensk dagspress. Antihaschtomtebrigaden bleknar. Rasa, någon?


Bloggosfärdominans 1: Pete Doherty vs. Kenneth.


Bloggosfärdominans 2: Pete Doherty vs. Marika.

Mer om fantastiska Getaway Rock vartåt det lider.

4 kommentarer:

Pär Arvidsson sa...

Mycket trevligt på ljugarebänken och inte en helt rimlig samling människor.

smegMMA sa...

Vi är så jävla snygga du och jag.

Herral de Santina sa...

Ja, visst är vi. Dock tror jag inte att just det här är bilden som bevisar det.

smegMMA sa...

Du har en poäng där, fan. Jag har sett dig i bättre skick.