lördag 8 januari 2011

Knullgunga versus livspussel

Alla namn och platser har ändrats för att skydda de skyldiga.

Lopez: Britta var ju ute efter kuk igår. Men hon föll in i gamla vanor och raggade på brudarna. Majlis & Britta = crazy twins.
Jag: Fick hon något då?
Lopez: Nej, det blev inget hemsläp. Britta hade i och för sig bokat en truckerflata för lunch och sex dagen efter så hon var ok ändå.
Jag: Styr man det genom bokaentruckerflata.se?
Lopez: Nej. Man möter dom i en BDSM-källare på XXX-gatan.
Jag: Ingår kaffe i plastmugg, mazarin och medverkan i en tveksam dokumentär på Kanal 5 i entrépriset?
Lopez: Nej det tror jag inte. Däremot knullgunga och hederliga bås.

(några timmar senare)

Jag: Ju mer jag tänker på det, ju mer inser jag att ”knullgunga” är ett av svenskans mest orimliga ord.
Lopez: Jämte ”livspussel”. Diiieeee.

Soundtrack: ”Sultans of swing”, av och med Dire Straits.

Inga kommentarer: