onsdag 12 januari 2011

Död zon, Telefonplan, vol. 5: En förklaring

Jag får inte betalt en krona för den här bloggen. Jag är inte skyldig någon en förklaring. Men jag vill ändå berätta varför I Just Can’t Hate Enough för tillfället puttrar fram på halvfart. Det är den ödmjuka känslan av ansvar som kommer med märkliga mängder läsare.

Just nu räknar jag ner de sista dagarna innan min föräldraledighet når sin snörpliga final. Nästa vecka börjar Olivia på förskolan. Jag skolar in. Sedan är det inte långt kvar innan jag återigen betjänar allmänhetens nycker via Allt om Stockholm. Tills dess suger jag ut varje sekund av umgänge med min dotter. Hon är fantastisk och för att använda den tröttaste föräldraklichén av dem alla: det händer mycket i utvecklingen just nu. Inget gäck. Det händer bisarrt mycket.

Sjukdomsinsikten blir alltså som följer:

Symptom: få inlägg per dag, sparsmakat med längre texter, lågoktanigt hat, trivsam ilska, verklighetens folk-myspys.
Diagnos: halvt siestaläge tills vidare.

Inom kort kommer jag dock att lotta ut två gånger vinylversioner av nya Paper-singeln. Ska bara klura ut en rimlig fråga. Häng med.

Pippi på golvet. Pippi i rutan som ger buset vad det tål. Olivia Obliteration som ger avföringsmagasinet Mama vad det tål. Allt gott.

Nu: ”Paralyzed”, av och med Witch, på hög volym.
Ikväll: Ett förberedande föräldramöte inför förskolan. Mitt första. Nervöst.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Gött. Då är jag i bra sällskap. Har inte ens orkat reta upp mig på något på länge.
Indoktrinering med påföljande obligatorisk avtrubbning - check.

Fredrik sa...

Hjälp... Jag hamnade på en blogg som hette: 14 år och gravid. Tack för den länken. 8) Och för att mina intressen alltid kryper fram i det sinnesjuka och obehagliga. Det är något fel på människor.

Martin sa...

Blev det den stora gula förskolan?

Herral de Santina sa...

Tyvärr inte. Vi står kvar i kön. Det blev den förskolan som styrs av samma rektor.

DK sa...

Jag upplever inte aktiviteten på den här bloggen som låg, tvärt om. Något som däremot fascinerar är hur alla dessa märkliga människor (ifrån massmjölkande mammor till jesusfreaks) hittar din blogg och vill delge sina tankar.

Herral de Santina sa...

Tack. Jag säger som Jesus sa:

”If you link to article on DN, Newsmill or Aftonbladet, then they shall come!”