tisdag 26 januari 2010

”Guess I might as well be dead
Oh, I’m in the graveyard”

Jag har hamnat i djuphavsgraven och kör nattskift den här veckan.
Jag missar alltså:

Ikväll: Abhinanda. Mad crazy reunion innan Japanturné. De ska dela ut gratis munspel till publiken. True story.

Imorgon: Municipal Waste, Beast och Victims på Debaser. Invasionen på Lilla Hotellbaren.


Work über alles.


”Haribol!”

Jag hann i alla fall träffa Jonas för en snabb lunch. Och Anna. Det är dock mindre sällsynt då hon bor i Sthlm och inte, som Jonas, i Umeå/Kina. Abhinandas återföreningssuccé (som verkar få festivalfortsättning då erbjudandena haglar) påminner mig om när No For An Answer spelade på Galaxen i Umeå.

Året är 1994. Shelter och Hare Krishna dominerar scenen. Dan O’Mahoney i No For An Answer är dock en bitter, gudsförnekande försupen gammal man som turnerar Europa runt och sjunger straight edge-låtar. Mellan två låtar utbrister Abhinanda-José, som står på sidan av scenen, glatt ”haribol!”. Dan vänder sig mot José, spänner ögonen i honom, spänner musklerna och väser ”haribol yourself”.

Jag stod längst fram och Dan var den hårdaste man jag sett i mitt liv. True story.

10 kommentarer:

Mats F sa...

Äntligen en referens jag kan! Dead Moon! *stolt*!
30 days in the hole med Humble Pie kanske kan vara nåt att fortsätta med?

R sa...

Fan, jag vill se Municipal Waste ändå. Är det slutsålt?

Herral de Santina sa...

Ha, otippat! Men nej, jag tror inte att det är det. Köp nu direkt!

Per B sa...

Har det blivit mycket How I Met Your Mother på sistonde? True story etc.

Benis sa...

Det var ett grymt gig som satan! NFAA rensade järnet. Kommer ihåg att vi blev hånade för att vi hade stretchjeans och kängor, och inte baggies o sneakers. Vi pekade finger o sa att Lkpg var hårdare än alla myshippies. Hahaha.

Grassmann sa...

Behövs det en motivering att lämna familjen och dra sig antingen till Kawasaki eller Shimokitasawa för en Abhinandaspelning, tilläggas bör att jag aldrig lyssnage på dem då det begav sig!

R sa...

Jag är full av nyanser, kära du! Kom dock på att jag var upptagen. Jäklars. Är där i sinnet.

k sa...

"dave eXit in the house..."
länk till video från spelningen ovan

staffan sa...

jag hade umeå-giget med NFAA på tape, antar att det kan ha kommit från dig? eller möjligen andré, tror inte jag bytte kassetter med några andra i Umeå. för övrigt:

http://bloggedquartered.blogspot.com/2009/12/no-for-answer-1988-1994.html

Under Italien-giget kör han en skön krsna-diss. jag gillar dan o. för att han varit med i en rad fantastiska band (förutom NFAA är ju Speak och John Henry Holiday de bästa, sen lägger han ju en vers på 00-talets bästa HC-platta, "Another breath" av The Killing Flame), för att han alltid känts ganska intelligent. samtidigt fnissar jag gärna åt Our Wars diss av honom.

Herral de Santina sa...

Kan nog vara från mig. Fan, undrar om jag har kvar den vhs:n någonstans? Har också alltid gillat honom. Har även läst en av hans böcker, helt ok vill jag minnas,