söndag 3 januari 2010

Varg – Nicke Andersson: 0, 1


Var e vargen?

Efter en snabb genomgång har vi insett att vargtemat inte håller för en hel kväll. Alla tankar under dj-sessionen kommer oavkortat att gå till varbeståndet, men vi har bestämt oss för Nicke Andersson-temat.
Så här:

En skiva vald utifrån detta kriterium fungerar så att om mannen/myten/legenden i fråga kommer in just då den spelas, så kommer han omedelbat att slänga upp tummen i en Fonzie-gest.

Exempel:
Ja: Bastard Priest, Radio Birdman, Bathory.
Nej: nya Nile, gamla Lambretta, senaste Dimmu Borgir.



Status Quo? Bachman Turner Overdrive?! Tummen upp!”

Cornelia: Varför skulle Nicke Andersson komma när ni spelar skivor? Han bor ju på landet och hatar staden. Och han vet inte vilka ni är.
Krille: Näe, men man vet aldrig… Bara utifall att.

16 kommentarer:

henry fiat sa...

Dåligt! Ni fick ju skitmycket tips!

Anonym sa...

vet du var man kan se henkes matlagningsprogram? finns inte längre på svts hemsida

Patrik Wirén sa...

klart ni ska ha vargtema!
wolfbrigade, wolfmother, wolfpack, guitar wolf, "wolf like me" (TV on the radio), Wolf, Wolf Parade, Wolf Eyes, "I was a teenage warewolf" (cramps)... Låter som en helkväll, eller hur?

/Wirre

Herral de Santina sa...

Fast vi vill ju ändå spela sådant vi (och Nicke Andersson) tycker är bra. Mao går ju typ Wolf Eyes + TV on the Radio bort. Henke tyckte ju typ jag var dum i huvudet som ville spela ”The wolf” med Motörhead då han (felaktigt) tycker den skivan är skit.

Parne sa...

What the jävla fakk!!!

Om jag ens ska heja på dig nästa gång vi ses krävs följande: Sluta omedelbart lira med Sonic Ritual, alternativt kicka Death-Row Henke. Har alltid haft ett gott öga till mannen trots att jag inte ens träffat honom (tack för det), jag har helt enkelt respekterat honom för att han uppenbarligen verkar ha en jävla koll.

Icke.

Så jävla fel.

Om killen inte fattar att "The Wolf" är skiten och att den ligger på en platta då Motörhead var som bäst, så är han torsk.

Vad kommer sedan...Att han dissar GBH?

Du måste sluta skriva för Close-Up så länge han är kvar där också.

Din vän(?) Parne

Ebichu sa...

Men ni kommer fortfarande ha baddräkter på er, yes?

Brock sa...

Vargen ylar i nattens skog,
han vill men kan inte sova.
Hungern river hans vargabuk,
och det är kallt i hans stova.

Du varg, du varg, kom inte hit,
ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog,
ylar av hunger och klagan.
Men jag ska gen en grisasvans,
sånt passar i vargamagar.

Du varg, du varg, kom inte hit,
ungen min får du aldrig.

Vargen ylar i nattens skog,
och hittar sig inget byte.
Men jag ska gen en tuppakam,
att stoppa ner i sitt knyte.

Du varg, du varg, kom inte hit,
ungen min får du aldrig.

Sov, mitt barn,
i bädden hos mor,
låt vargen yla i natten.
Men jag ska gen en hönsaskank,
om ingen annan har tatten.

Du varg, du varg, kom inte hit,
ungen min får du aldrig.

Death Row-Henrik sa...

Låten "Wolf" är bra men skivan "Rock n roll" är dålig.

Herral de Santina sa...

När vi ändå är inne på Motörhead/Nicke Andersson-relaterat snack: Jag vill minnas att jag sett Entombed köra "Stone deaf in the USA” från just ”Rocknroll”. Ngn fler än jag som minns det?

Parne sa...

Death Row-Henke Ponken lilla...Du är slut. Hade du varit varg hade jag köpt en bössa. Eller ett spjut. Det du håller på med är trams. Du ska veta hut.

Orgasmatron och Rock´n roll är två av världens bästa plattor.

Det är ingenting att tjafsa om. Jag har alla friska människor i värdlen med mig i det här.

Krille..??? KRILLE??? KRILLE???

Death Row-Henrik sa...

Parne:
Fuck off, gubbjävel.

Parne sa...

I övrigt kan jag säga att det går jävligt bra för mig att skriva i den här "tråden". Jag är så upprörd, så att allt blir knas.

Death Row-Tokens fel.

Be om ursäkt. Säg att du har fel.

Death Row-Henrik sa...

Orimlig fråga med ett rimligt svar. Svar: Nej.

Parne sa...

Helvetes helvete Henkehelvete...Gör inte mitt liv till ett helvete. Allt du behöver göra är att säga att Rock´n roll är en bra platta.

Så. Gör det nu.

Annars måste jag göra ditt liv till ett helvete. Som du ser har jag världens stöd här...

Herral de Santina sa...

Den här debatten har urartat till orimliga nivåer. Kan ni inte enas om att vara oense? Parne, sansa dig!

JA – ”Rocknroll” är MYCKET BRA och underskattad. Dock inte helgjuten. Och att säga att Motörhead var som bäst kring ”Rnr” och ”Orgasmatron” är ju… tja, snudd på orimligt.

Parne sa...

Krille...haha...jag vet. Jag är nog fan den enda i världen som tycker så. Men jag anser att dom plattorna sparkar röv med allt annat Motörhead har gjort.

Debatten har inte urartat till orimliga nivåer. Jag tycker bara att det är lite kul att ta fighten för en av världens bästa plattor.

Och jag kräver att Death Row-Henke erkänner att Rock´n roll är en bra platta.