söndag 24 januari 2010

The total annihilation will not be televised



Jag är inte den som mitt under en pågående katastrof fokuserar på att dokumentera undergången. Om världen förintas så kommer förintelsen fortfarande ha skett även om du inte filmar med din mobilkamera. Ja, jag tänker på varenda katastrof de senaste 1o åren då människor tyckt att det är mer rimligt att stå och filma och skrika ”OH MAH FAKKING GAWD THE WORLD IS ENDING! JESUS JESUS JESUS” istället för att springa för livet och/eller varna/hjälpa andra.

Youtube kommer inte att överleva Harmageddon.

Därför får ni nöja er med en efter-bild på när min gamla vinlytrotjänare plockade ner skylten. Sju år och tre flyttar knäckte den till slut. Sektionen S-T föll handlöst och drog med sig sektionen W-Ö i fallet. Jag var maktlös. Turligt nog stod en sektion av Cornelias skivor i botten och dämpade fallet.

Jaha, till Ikea. Sadla upp.

6 kommentarer:

sikas sa...

I natt drömde jag att EXAKT detta hände mig!!! sjukt...

Tompa sa...

Är det där en Expedit som kollapsat? I så fall blev jag rädd på riktigt nu. Måste gå in och vårda och smeka min ömt så den sköter sig. Dock har ju min stått där den står i snart fem år utan att röra sig så.

Herral de Santina sa...

Ej Expedit, utan en no name brand-hylla köpt i Umeå. Inte gjord för vinyl egentligen. Resten av familjejuvelerna har vi i en Expedit. Ska tjacka en till sådan nu.

Snutgrepp sa...

Oj, köp något stabilt. Jag läste för några år sen om en herre i staterna som gick "skivsamlardöden" tillmötes.
Hans hela hus kollapsade över honom pga hans enorma vinylsamling på övervåningen. Detta var före mobilkamerornas tid, så jag tror inte det finns på film.

Herral de Santina sa...

Han kanske skulle ha haft waxet i källaren.

Snutgrepp sa...

Med risk för vattenskador? Jag tror inte det.
För en diskofil måste det ju ändå vara en värdig död att bli krossad av ett ton psykadelisk rock eller vad nu gubbar i staterna kan tänkas samla på.