fredag 12 februari 2010

Kollegial konversation på en redaktion, kl. 13.38

Jag: Hemsidan borde ha en tummen ner-symbol också. En ogilla-funktion, helt enkelt.
Kollega: Nja. Det skulle bli tusen tummar ner på varje artikel. Mitt självförtroende skulle vara i botten.
Jag: Inte mitt. Jag skulle frodas.
Kollega: Du frodas i hat och våld.
Jag: Det är som vi känt varandra i evigheter.

Och nu: Snuthets. Jag är rätt rimlig i min syn på ordningsmakten. Jag förstår att den behövs. Människor är avskum och utan det överhängande hotet om batongchock skulle samhället snabbt gå under i tvättstugevåld, kaos och ett allmänt rövknullande av de svaga i samhället. Men det är så förbannat svårt att tycka om polisen. De gör så underliga saker. Skickar civilare för att trakassera glin som plankar på tuben. Hotar folk som tar kort på dem som om de vore CIA. Jämfört med riktig polisiär verksamhet – typ sätta stopp för folk som importerar tolvåringar från Balkan för att tvinga in dem i prostitution – är det här rent Janne Långben-beteende. Helt klart inte ett bra system.

1 kommentar:

Jonsson sa...

Det är nu man får Ice T:s röst i huvudet: Fuck the police!