tisdag 23 februari 2010

Att prutta i det blå skåpet


Jag har alltid avskytt sport i alla dess former. Organiserat, oorganiserat, OS, VM, EM, SM, vinter, sommar, höst, vår, handikappade, kortväxta, torrt, blött, friluftsdagar och så vidare.

Jag rymde från Domus fotbollsskola. Och när jag som väldigt liten tränade judo var jag för fet så jag fick tävla mot de äldre, mycket bättre barnen. Jag förlorade alltid. Efter en djupt förnedrande match då jag, nedtryckt mot mattan i ett dödsgrepp, råkade prutta högt och ljudligt, fick det vara nog. Fuck sport.

Så jag kan sympatisera med Fredrik Virtanen. Jag menar – folk som åker skidor och skjuter? Ska det vara något för arbetare det?

Nej, säger jag.

Däremot förstår jag inte påhoppet på barn och hårdrock. Jag älskar dem båda. Så attacken är orimlig, speciellt när den kommer från någon som gillar nycirkus. Blåmålade män som spexar till det genom att trumma fram djuriska djungelrytmer på plaströr och oljetunnor, samtidigt som de kompas av könlösa studiomusiker som pumpar fram lika könlös sitcomrock. Ska det vara något för arbetare det?

Nej, säger jag. Arbetare vill ha heavy fucking metal och barn. Punkt.

Säg nej till nycirkus och spex.

10 kommentarer:

SheerFaith sa...

Å andra sidan så är ju Fredrik Virtanen en idiot...

Anonym sa...

Haha en smädning av Virtanen är en smädning värd namnet.

Joakim sa...

På tal om sport och hat. Petter Northug (skidåkare) säger så här:
"Jag var motiverad och gick ut med mycket hat, men trots hatet klarade jag att behålla tekniken i åkningen." Petter Northug just can't hate enough.

Anonym sa...

Sport är ingen för hårdrockare...det var vi so hoppar över den i skolan och dra oss till skogen att smygg röker...eller var det bara jag?

Kampsport är bra så man lär sig att dansar när an hardcore/sXe/beatdown band spelar.

Att kolla på fotball är okej så få man supar samtidigt =)...och Iron Maiden gillar det.

Vi (lite gammalt) hårdrockare är dom flesta lite nerdy...det var inte oss som var sportig i skolan osv. Nuförtiden är hårdrock samma som hit pop så alla kan listna till Van Halen, äter McDonalds, kasta öl burkar ur fönstret och ragga på tjejer....det är bara en t-shirt för de flesta.

Men....Blue Man Group....bästa som hant på melodifestivalem trodde jag.

Sulla sa...

Sport är för hårdrockare? Sport är för aftonbladetläsare.

Well Done aka Dr Dicktator sa...

Sporten är död! Och snart hårdrocken igen, för 3:e gången! När blev du en Arbetare per klassdefinition? No War But The Classwar. Virtanen är svensk, ofullständigt nervös och borde ligga i kuvös. Forza FC St Pauli!

Herral de Santina sa...

Ge mig en redig Marxistisk klassdefinitionshandbok så får vi se.

J sa...

Greg: Det är uppenbart att det är du och inte christoffer som borde ha en blog som massa folk läser. Du är ett geni. Jag hoppas på många många fler kommentarer

Anonym sa...

Vad e en hårdrockare då?
Tror ju inte att en trüe black metal snubbe har mycket gemensamt med en Hammerfall typ, eller ett crabcore fan.

Anonym sa...

Nycirkus är bara en ursäkt för utövarna att ha gruppsex.